torsdag 26 mars 2020

2020-03-26 Torsdag

Hejsan .. uppe med 🐓 i dag
Vissa dagar .. går inte att somna om
Måndag  23 
Kontroll av ventilationen  .. det var ok
Vännen ringde och ville ha ugnspannkaka 
bakade den då ..
TISDAG 24

Frukosten ska intas .. sedan stadstur till vännen och lämna pannkakan
Restaurangen där han brukar köpa matlåda 
Stängt .. bara dom som har kontrakt fick matlådor
Och äldreboenden som brukar få mat därifrån
Så 11,30 var jag på väg med dramaten
där det fanns lite mat och tidningar till fd grannar
Vårblommor såg jag lite här och där
IN på ICA nere på stan .. för vännen behövde några saker
Vi hade  liten kontakt ..  så jag gick hem efter en liten stund
Då tog jag vägen förbi ån ..  tog å-promenaden hem
Där innan  Veterinär-kliniken är detta berg
och årets första vårlök såg jag några där
Traskar vidare

Andra sidan av ån .. det är sparat för fåglarna

Så lite vitsippor  efter en liten stund
och änderna vid ån .. där matas det ofta och nu också
JAG siktade in mig på dessa Kanadagäss .. hann inte fram  innan dom for ner i ån
Men blev en bra bild ändå
Änderna snattrade bakom ryggen och jag traskade förbi dom
och upp för den lite sega backen där upp mot stora vägen
Kissen kom springande från backen ner mot en gångväg
stannande på kullen där mitt i backen 
Så jag fick några kort

Så in till CH med hennes tidningar .. 

DET blev fika och prat .. coronan då tänker  ni
OK inga kramkalas .. ingen av oss har varit förkylda eller så
Så vi höll oss på lite avstånd kan man väl säga
Jag fick två nystan garn 
Lotten hade jag köpt .. Jag är hemma när jag tar denna bild
lotten .. nit

Lite post  fanns det i postfacket .. 
Brevet .. FOLKSAM
Lite mat hade jag med hem
Åt lite mat .. sedan sov jag bort några timmar
ONSDAG 25 

Plockade undan mössen jag virkat sista veckan
Så letade jag .. nja .. bara lite  visste var den var .. eller trodde det
och den var där jag trodde 

Vännen beställde våfflor
MEN det får vi ta till helgen sa jag
Det såg ju ok ut .. 
Jag väntar på hantverkare .. dom kommer när dom har tid
men ska komma denna vecka och fixa dom sista felen
MEN torsdag nu .. så undrar om och när dom kommer

JAG tog en soprunda .. termometern visade 14 i solen
MEN inte skönt i blåsten
Borta vid garagen  var det lite blommor .. kollade in dom
Tog insidan hem .. den lilla biten
DÅ kom kissen där 
Den var på väg mot sin egna ingång
den bor i marknivå .. såg att balkongdörren var på glänt 
sa husse var väl hemma 

Klockan 17,00 var det så fint på himlen
Eftermiddagsfika i går
TORSDAG 26
Sol och moln i dag
klockan är nu 08,41 .. och bloggen är klar
Vaken tidigt .. hinner en del då men trött 
Frukosten ska fixas .. sedan blir det nog en sovstund
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar