lördag 21 mars 2020

2020-03-21 lördag

HEJSAN alla vänner
Ja ha i går var det väder som alla dagar
men det kom lite snö också
OCH datastrul på morgonen .. Detta är inte min startsida 
 men så ser den ut ibland .. stänga av  och vänta 
 I går så stängde jag av och startade om .. då kom min sida fram
Hade ingen bild på min startsida just  nu ..
Fotat lite inne  .. vårblommor kan jag väl kalla denna för
Virkat med svart öron och svans .. 10 st
så börja om med vita öron och svans .. det blev 4 i går kväll 
Så vädret .. zoomade in fågeln som kom flygande 
Det blev bättre än jag trodde
Knappt två timmar senare är det många moln på himlen .. 2,1 + 
Kollade på andra sidan .. tog kort på denna som överlevt vintern 
och nu blommar den .. köpte förra året till balkongen men den 
har varit inne hela tiden
Väder på den sidan också   ..   4,5+ där  .. och smutsiga fönster
MÅSTE ta tag i det .. kan få hjälp .. men kostar så mycket pengar
OCH jag måste ju ändå plocka bort allting .. det är det jobbigaste
Så nästa titt ut ..
och skatan i en av buskarna .. och en i björken .. men den bilden blev inte bra
DOM letar pinnar till sina bon nu 
Så kom kissen som bor två portar bort .. den sprang och så tvärnit 
DET var nog koltrasten den fick syn på .. den var ju där på andra sidan rundeln
Så smög den vidare .. jag väntade 
Men fy attan  att stå där i 1+ inte alls skönt .. gick in
Sedan klev jag ur morgonrocken
droppade mina ögon  .. nej  jag sprayade dom  droppade förut 
det ska göras med minst en kvart mellan 
HAR en toppenbra spray som man sprayar på stängda ögonlock
DET bästa jag  fått för mina torra ögon 
inte bara torra ögon .. har ju ingen tårfilm heller eller det är dåligt med den
DÄRFÖR har mina ögon runnit så mycket
dom rinner nästan inte alls nu
DÄR är den till vänster .. två kartonger ..  så mina  droppar för 
Trycket för  grön starren och  salivtabletter dom är bra
är ju torr i munnen också
Ja ja det finns hjälp för vissa saker men det kostar också
MEN vad ska man göra .. måste för att må bra
JA så var det slut för i dag 
NJA .. jo  här på sidan
dagen har ju nyss börjat .. ok 10,34 är klockan nu
HEJ SVEJS FÖR NU

KATTDIKT 7 .. HÅRBOLLEN
En hårig sak i soffan låg
Knappt att jag den såg
En katt det var
Den var söt och rar
Jag pratade med den och
Fick ett jamande till svar

En lite dikt ska ni få också
HEJ DÅ


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar