tisdag 10 mars 2020

2020-03-10 Tisdag

Hallå go vänner 
I dag tråkväder .. i går kväll var det disigt och regnade en hel del 
MEN på dan var det bra och soligt väder .. stadstur då 
NU bara grått grått och trist 
I söndags hade jag systerbesök 
Så nu är BAMSE-MUSEN i BIE
Där är den på väg
OJ oj vad vi pratade om både roligt och lite tråkigt 
min Brorson hade gått bort bara 35 år gammal  
Inte haft nån kontakt där men träffat han för länge sedan 
Men det mesta var trevligt prat .. 
Nyklipp .. var till stan i går måndag
Skulle köpa färg till min skrivare .. och så lämnade jag åter
dom tomma patronerna ..  7 st .. så 70:-  åter där .. trevligt
SÅ fika hos mina vänner 
Köpte nya byxor också
Dom röda ok men inte i midjan 
DOM blåa .. på tok för smala i menen 
Så byta där nån dag .. men inte i dag
DÅ vännen kommer
SÅ jag ska göra en UGNSPANNKAKA
När jag kom hem då så tog jag med posten upp
TREVLIGT kort från ett av mina katthem
Sätter mig och vilar en stund när det varit längre promenader
OK bussen hem men lite att bära .. så då behövs det lite vila
OCH så då läsa ett trevligt kort .. med mysiga katter på 
Kul trevligt 
Jag har två växter .. nån kroton-variant .. men vad .. vet ej 
Haft den i många år .. den blommar ibland mest med liksom små runda kulor
INTE blommor .. men det kommer nån gång
Och i går fick jag se det när jag var på balkongen
Utifrån 
Uppifrån ..  tog bort den från fönstret
Stänglar med kolorna .. så ser det ut för det mesta
OM ni sett en annan bild förut så har jag ändrat 
VET ej .. men den syns inte på mobilen .. därför ändrat 
Så tog kort ..  så inifrån .. då fick jag ta bort blomman från fönstret
I år är det  blommor  där .. små vita lite oansenliga
Lite roligt .. båda två har  blomstänglar eller kul-stänglar 
Min syster  Såg min halsduk jag hade påtat  .. när vi pratade om mina olika handarbeten

Så ser den ut  .. den är så bra för den är hopsydd så man tappar den inte
Denna är 160 cm  och 14 cm bred.. så kan du vira den 2-3 varv
Så skönt när det blåser ute
Så hon ska ha en svart-vit-blå 
OCH just nu fick jag SMS  med bild på TEO när han myser i sin säng
MEN det ligger i mobilen .. Just den mappen med dom bilderna 
har jag svårt att få över .. Så det bråkar jag inte med nu 
MEN lite THEO-BILDER kan ni få se  när han var här för  två år sedan 
JA ha det var det .. lite nytt  
NU ska jag fixa pannkakan .. smeten är klar 
så sätta igång ugnen och pyssla lite i köket
HEJ då .. 
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar