måndag 13 februari 2017

Äntligen lite sol

ELLER mycket sol är det
 Morgonsolen

OCH i dag var det två vaktposter i den ena björken


Var till BLOMSTERLANDET i går
Köpte en LYCKLIGA LOTTA och en fjäril
så tulpanerna
MEN då var det INTE skönt ute
HAR virkat lite i dag
UNDRAR vad dom gör där borta
det har grävts där nästan hela dagen
 men det ser man inte så bra för det är bakom björkarna
PÅ framsidan är det lite snövallar kvar  .. nu tinar dom när solen gassar på
Så det rinner ut på gatan 

 Tulpanerna är så fina  .. dom börjar öppna sig lite
JAG tog fram dammsugaren i dag
för det blev ju strul förra veckan med städningen
Så nu är dammsugaren i grovköket .. den står där när den inte används
Men oj oj
VI är inte alls sams
MEN tur att den finns .. körde i rummet och hallen
SEDAN blev det fikapaus
Så blev det en stund vid datorn och tv-en  
MEN NU ÄR DET KLART
MEN oj så trögt det är med denna SNABELDRAKE
 
VAR ju till Coop också i går

Hittade denna stenen som jag vände på så hjärtat kom rätt
DEN låg bara där i skogskanten  .. jag tog ju tvärs över dungen vägen
Köpte denna .. som jag trodde var en honungsmelon
 MEN oj så fel det var
POMELO
 Inte tänkte jag på texten MEN tror den stod HONUNGS-MELON på hyllkanten
MEN kan ju  ha fel .. eller så låg dom fel
STRUNT SAMMA
fel blev det
SÅG att det var fel när jag delade på den
SKULLE njuta melon på kvällen
TJOCKT skal och Tjocka senor runt alla klyftorna
FY ATTAN jag gillar ju inte citrusfrukter
VAD gör jag nu .. tänkte jag
JAG delade den i bitar  .. efter att jag läst på nätet om frukten
SOM kan ätas som den är eller ha i sallader 
SATT där och grinade lite illa
uj uj  MEN hej vad jag bedrog mig vad gällde smaken
Den var ju TOPPENGOD
SÅ FEL MAN KAN HA IBLAND
EN gång och aldrig mer brukar man säga ibland
MEN NU
EN GÅNG och KANSKE  flera gånger
Men undrar vad den kostade 
JAG vägde den som melon  .. nästan ett kilo .. kilopriset 24,95
JA JA .. får kolla i morgon  .. ta den vägen till ICA
ELLER jag brukar gå den vägen
MEN svänger av  lite innan jag är framme
SÅ om jag går in och kollar tar bara några minuter extra
ELLER  .. kollar vad ICA tar
 BARA för att veta
FÖR fel är fel och lämna åter kan jag inte göra
JA JA så det kan bli
HEJ SVEJS FÖR I DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar