fredag 3 februari 2017

FREDAG 3 feb,

JA tiden den går och vädret .. vill jag helst glömma
SAMMA trista som dom senaste dagarna  
i dag MINUS 3,4
 och lite dis
TOG en kort soprunda i går  
och 
så flyttade jag en cykel som legat under min balkong
Cykeln
 UT genom framporten  .. så snurrade jag runt inne i sophuset
Så in under huset och fram på innergården  .. till min port
TOG cykeln som var olåst .. och körde den till nästnästa port .. 
ELLER jag ställde den i  cykelstället
HOPPAS farbrorn   får  .. eller kan använda den igen
SER han ibland  .. men nu är det ett tag sedan
OCH denna cykel är  lägre insteg på 
HAN har nog svårt att lyfta sina fötter
 UNDRAR om det kan vara hans lås .. ett slanglås med sifferlås på
Som ligger vid min trapp .. sönderklippt ..
JAG BLIR BARA SÅ ARG och ledsen att saker inte får vara ifred
DEN såg jag på em från balkongen  .. den såg lite ruggig ut
KALLT var det i går .. snålblåst
Gårdagens frukost  .. lika dant i dag men lite svarta tomater till då
Köpte en burk med blandade färger 
Vattenpärlor .. köpt på BLOMSTERLANDET
 man lägger små små pärlor i vatten en stund .. så sväller dom upp
så sätter man blommorna i det
OCH den sista klockan på amaryllisen fick också vattenpärlor att stå i ..
den gick av  när jag tog bort den vissna Så nu är julblommorna slut
DAGENS  TIDNING SN är alltid välkommen
Så reklam instoppat .. jag som inte vill ha reklam
SMYGREKLAM kallas det visst när dom gör så
in i en tidning 
STIG GRYBE har gått ur tiden
LARS-ERIK Berenett också

JA det försvinner  äldre  kända personer 
En del inte så gamla ändå
SIVERT ÖHOLM

 VILA I FRID alla
TREVLIGA personer som nu inte finns med oss
 LJUS för alla bortgångna personer
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar