lördag 25 februari 2017

Lördag

DAGEN började bra
 08,18  .. nyss uppstigen  
Var lite slö denna morgon .. som vanligt så dags på dagen
KOLLADE in Facebook som vanlig och mina andra sidor

SN alltid välkommen  08,17
10,48 .. nu var det en andra frukost
 


Margareta Endals foto.
 Korsordet var löst  .. kopierade denna bild från FACEBOOK  
glömde fota den

VARFÖR en andra frukost
BEHÖVDE NÅGOT ATT TRÖSTA MIG MED
Jag läste om en stackars katt  .. som berörde mig så illa att jag mådde illa och
nästan kräktes
DET var en artikel om den från Expressen ..
NÅGON hade SNURRAT katten .. HÅLLIT den i svansen och snurrat den tills 
SVANSEN lossnade och en stor bit av pälsen hade lossnat
SÅ lagt allt i en kartong  .. DET var så vidrigt att läsa om det
Att tårarna bara trillade ner från kinderna .. 
Kan inte länka den hit ..
 en GULRÖD söt kisse som fått lida så
HUR kan folk vara så vidriga att göra något sådant
 Inte så bra att fota från datorn  ..  men där är den söta katten .. som var så kelig
och den överlevde  .. inte i Sverige .. .. men det spelar ingen roll var
MAN gör bara inte så 
EFTER DET tog jag en promenad
det brukar lugna mig
Tog rundan runt badet  .. hemma 14.07 efter en dryg timme
Badområdet i vinterskrud

FÅNGADE STORGÄDDAN
OCH kan det vara NEMO 
BÅDA var eller är i lekparken som är där utmed promenadvägen
DÄR jag står och fotar över badområdet
Lite skog där innan jag är framme vid badet på baksidan 
DÄR går det en fin promenadväg ...   NUMERA asfalterad
 Kommer fram och ska svänga  .. där var denna lilla sparkcykel
UNDRAR vad detta är för ett djur  .. ser ut som ett mellanting mellan säl och hund
 NU har jag varit inne på ICA och handlat lite
TAR skogsvägen hem  ..   Lite halkigt första biten
 GÖR en extra sväng in i denna lilla skogen  
SOM ligger mellan Vägen som går förbi ICA och Vägen den stora genom området .. 
där  bussarna går .. och  all annan trafik som inte ska till Ica eller Coop
SATTE mig på en sten en kort kort stund vid sidan av dessa snöiga bänkar
Kallt om baken .. men vilade lite .. hade en kasse med lite mat i
LITE som jag behövde  .. därför denna skogsväg i dag 
I SOLENS SKEN
MEN DEN SISTA BITEN
den var snöfri
 NÄSTAN hemma  .. eller jag är utanför porten
16,30   efter en lång stund hemma så blev det en hel del moln
kvällen kom
HEJ SVEJS för i dag
nu är klockan snart 19,00

 HEJ DÅ .. och ha en bra lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar