tisdag 28 februari 2017

Semmeltisdag i dag

Men tror inte jag ska äta någon
DÅ måste jag gå ut och handla i så fall
OCH i denna nästintill storm som är i dag ... håller jag mig nog inne
 Hittade en fin bild på nätet
 Så jag får tänka semla 



I går blev nummer 200 klar
den till vänster längst upp med 2 svarta ränder på
Men det blir nog fler virkade 
dom närmaste dagarna
DESSA 200 ska iväg till "mina" katthem till påsk
Har lite tid på mig
PÅSK är i mitten av APRIL
och det tar bara två dagar att stoppa och sy ihop dom
DET är också lite kul
för då ser jag hur söta dom blir
MEN söta ända fast dom ligger platt och väntar på att få magen full

Margareta Endals foto.
Här blev det en stor och liten  en dag
DAGENS trista grådisiga väder  .. +3,9 grader
OCH det är en spanare där i björken
Dagens spanare
DOM här är för stora för mitt lilla akvarium
Men så fina .. Koi-karpar  .. eller som en del säger guldfiskar
Databild i går efter vilopaus
Lite Neontetror har jag
Så ser  jag en platy och en black molly
Så min lilla albino pansarmal en annan dag tog jag den bilden
Men lite svårt att få bra bilder

En algätare  .. här i en hink innan den kom ner i akvariet
DÅ blev det stopp för i dag
Har inga fler nya bilder 
Fiskbilderna är inte nya men trevligt ändå
HA DET och HÅLL I HATTEN
DET blåser STORM i dag
HEJ SVEJS


2 kommentarer:

  1. Hejsan Margareta !! Så fina bilder du har plåtat , Ang.vädret så var det likadant här, , blåst o regn, så tråkigt. Jag va inte utanför dörren mer än till brevlådan. Du virkar o står i, fina fiskar i akvariet. Ha en fin Torsdag! Kram // Hillevi

    SvaraRadera
  2. Margareta Endahl2 mars 2017 kl. 08:15

    HEJSAN .. Tack för att du tittat in .. Jag är inte heller ute så mycket nu .. men hoppas på bättre väder .. VIRKA .. är ju min avkoppling .. och så vet jag att det gör så gott för katterna och deras ägare .. I dag sol och blåst .. men dagen har nyss börjat .. KRAMISAR

    SvaraRadera