onsdag 15 februari 2017

Onsdag

DAGENS väder denna onsdag
Svårfotade fåglar i  häcken nedanför balkongen
Men fullt var det ..  fem räknade jag till
Tulpanerna jag köpte på Blomsterlandet i söndags ..
 
Och den fina buketten som kom med bud i går från vännen
JAG köpte först en SKRAPBINGO då vann jag 30:- trodde jag
men det var 230:- så då köpte jag en penninglott och skrapade den där
i fiket .. för jag tog en korv med bröd och bara satt där en stund
FÖR jag fick en lite konstig yrselattack .. det var så varmt
DET var nog därför  .. och så kom jag på .. inte ätit nån lunch 
HANDLADE lite senare än jag brukar
Så jag skrapade alltså lotten där  ..  oj 50:- i vinst
Då tar jag en ny penning .. men den skrapar jag hemma senare i lugn o ro
HA ha .. min turdag var det  .. för det var 50:- på den också
DEN ska jag lösa in .. kanske på stan i dag 
JA ibland har man lite tur  .. men det händer sällan
PÅ mitt Stående KENO via Svenska SPEL  .. där har det varit dåligt sista tiden
Men lite kul måste man få unna sig 
 Fina moln på min hemväg från ICA i går
OCH kvällsmolnen 16,35
Så var månen framme i går kväll
HEJ SVEJS för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar