torsdag 16 februari 2017

Stadspromenad

DET blev av i går
För varmt med vinterkappan men hem kom jag efter nästan 3 timmar
 TOG bussen ner .. och UTANFÖR hos KARIN satt den 5 skator i ett träd
2 kom med på kort


JAG lämnade en stor bunt tidningar
och så blev det fika med min medhavda rulltårta som jag hade köpt
I hallen fanns denna fina stövelknekt som  ett av Karins barnbarn hade gjort
 Så blev det lite snack som vanligt om både det ena och det andra
Så traskar jag iväg på min runda i stan
TAR kort på molnen när jag kommer ut på gatan 
Så nästa gatstump tar jag
 
JAG ståt en stund på stadsbron och bara  kollar lite
 Kanten där vid ån  .. lågt vatten .. man ser lite av skräp på bottnen
och murkanten i vattnet 
Kommer fram till torget och den omtalade isbanan där
IS .. ja tackar jag
STORA konstiga plastskivor som är hopsatta
MEN det kanske går att åka på   .. 
en vaktpost på en av lyktstolparna
EFTER att jag handlat mina ögondroppar hos en optiker 
Så traskar jag ner förbi och över ån
 så då är jag på östra sidan av stan nu
 VID Storhuskvarn var det lågt vatten i ån också
OCH trädet som rasade för några år sedan är snart stort igen
En pil tror jag det var
MER moln mellan husen 
JAG går så jag kommer upp på STORGATAN
in på ICA Kronhallen löser in en lott och får en 20-a åter
Så  gatan fram en bit till min fd granne
Men hon var så förkyld .. så det blev bara ett kort hej
INGEN större fara men oj så snuvig hon var
SÅ jag hann med bussen .. och åkte förbi hemma och ända till COOP
Det var den där konstiga frukten jag köpte
INTE konstigt att jag tog den för melon .. MEN GOD VAR DEN
åt det sista i går kväll
JA  så kan det gå när man läser lite konstigt
 HANDLADE lite färdiga rätter från Felix
en Norsk fisksoppa och ost och broccolisoppa och ett par till
SÅ nu har jag lite mat i frysen .. om jag inte vill laga
INTE bra att äta så mycket smörgåsar
FÖR nu är brallorna trånga
ja ja .. men inte varit ute så mycket sista tiden
MEN blir vädret bättre med sol ska det bli ändring på det
OCH skorstenen mitt för OKQ8 har fått sällskap  
NU på väg hem den sista biten 
Utanför OK var det hämtning eller lossning av hyr-släp
DET fanns inte när jag jobbade där för runt 25 år sedan
DETTA var min  väg som jag gick i går
+ en liten bit först till Karin

KUL med detta att jag kan skriva på bilderna direkt i datorn
 DAGENS VÄDER
 HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar