söndag 12 februari 2017

Min lördag

Men nu är det söndag
 Straxt före 09,00 klev jag upp .. samma trista väder i dag också
SOM det varit senaste veckan 
NÅN liten ljusglimt har det varit .. men oj så liten
MIN lördag har jag skrivit
TÄNKTE se vad jag gjort en vanlig lördag
Jag gick upp som vanligt vid 08.30-tiden 
TOG kort på vädret
08,47 var det i går lördag då var det en aning moln mellan det gråa
JAG startade upp datorn 
Gjorde den första kollen
 
Pedagogförlagets foto.
 Kollade dagens bild eller som jag skriver DAGENS CITAT
SÅ kollade jag runt lite på mina olika sidor
SEDAN fixade jag frukost
SATT framför tv-apparaten och åt .. som vanligt
JA ja vet .. man ska inte äta framför tv-en
MEN jag vill ju ha sällskap .. det ger den mig
11,21 har klockan blivit nu ..
JAG har tagit fram mina 2 senaste 10-årskalendrar
SKA skriva in datum i den nyaste
Skriver lite då och då under dagen
Fiskarna fick sin frukost kl, 11,22
 11,23 tittade på nåt program på tv 4 XL
 poliserna som skötte sitt arbete
11,24  .. frukosten klar .. nästan .. lite fika kvar i muggen eller mycket
KOM på .. det är ju 11-fikat nu ..  frukosten var ju slut mycket tidigare
11,25 ..  Korsordet är löst .. lördagsnöje .. det var segt i dag
11,30  .. SÅ bara en koll ut  .. ser min lykta och lite av björken
NÄR jag sitter i min tv-fåtölj 
SÅ går dagen
jag skriver i min kalender  .. lite .. så en fika 
så har jag bäddat sängen och annat som man gör på morgonen
NU går dagen sin gilla gång
TV .. mat  .. fika  .. datorkollande  .. FB ..  mm
16,14 har klockan blivit  .. det kom lite sol mellan molnen
Framsidan var också fin
IBLAND kan det vara sol på ena sidan av huset och molnigt på den andra
Men nu var det ungefär lika
NU var jag less på tv-en en stund så jag stängde av 
SKULLE försöka  slumra .. men nej det gick inte 
16,21  nu var det lite röda moln
16,25  dammsugaren den står kvar där 
DET blev ingen städning i måndags då städtjejen var sjuk
OCH hon skulle komma en annan dag
Men .. när .. ja det var frågan 
19,26 tar lite kvällste och skorpor .. det gör jag ibland
19,27  .. virkningen ligger där på fotpallen
Kollade på SVERIGE på 1-an  .. ny programledare
Mark Levengood 
Jag gillar den mannen  som programledare
Så blev det  Drömpyramiden en ½-timme
SEDAN slog jag över till kanal 5 roliga klipp
SEDAN klockan 22 .. blev det  T4 GULD och Brottskod försvunnen
INNAN det blev sängen
Månen såg jag inte i går kväll men i fredags visade den sig en stund
NU är klockan 10,25 
bloggen är klar för i dag
HEJ SVEJS go vänner

Pedagogförlagets foto.

DAGENS CITAT
HEJ DÅ
DAGENS TRISS blev 100.000
DET var just som jag skulle avsluta här .. så det kollade jag först
HEJ SVEJS igen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar