lördag 7 april 2018

2018-04-07 LÖRDAG

HEJSAN   lite lustigt väder i dag  .. sol och täta moln

Vad händer
Ja just nu stoppar jag möss och  ska virka två till så det blir 50 när allt är klart
Klockan 19 i går kväll stoppade jag 35 av dessa
Så i morse stoppade jag dessa  efter frukosten
men två kvar att virka
ska var 50 som ska i väg till NORRTÄLJE
Hade skrivet e-post till mina katthem för att ändra adressen till e-posten
då frågade jag om det behövdes påfyllning .. och det skulle passa bra
så nu fixar jag det
I går vad hände då  .. virkade lite och bara var
 trist väder och blåste nästan storm stundtals
MEN i torsdag  då hade jag grannen på fika och se då var VALLE med här
Kollar in vad jag gör
Tibetansk  terrier .. men tror hon sa att det var en annan  nåt med tibetansk
MÅSTE kolla det
STRUNT samma söt och rar är han 
Matte jobbar då får Mamma  Extramatte ha han
En liten bit morot fick han och en gammal grytlapp
det gillade han att bära på
Så gick han upp i min säng och hittade ett par tofflor  .. dom var  roliga
men det var ett annat gult par som han bar på
OJ vad han gäspade här
Han är ju för go  .. första gången han var lös här inne och var här över en timme
Varit inne i hallen förut en kort stund
Men jag har träffat han hemma hos extramatten  flera gånger
Detta är en leksaksmus jag virkat   .. den bilden fick jag av extramatten
Under bordet och blänger på mig .. undrar vad han tänker på
Han har min ena toffel där
Så gick vi in i rummet och satt där och pratade
DÅ lade han sig i mitt knä efter en stund
OJ så varm han var

Annars  .. jo just det
Vännen ringde  .. i förrgår
han har fixat resa 
Det andra som vi hade tänkt på blev inte av .. bussen full
Så i slutet av MAJ ska vi åka själva till SILJANSNÄS
i Dalarna  .. ska bli trevligt  .. då vill vi ha bra väder
OCH ECKERÖ  och Åland  och det  ..  det får bli i höst
Så nu finns det lite annat att fundera på

HEJ SVEJS
Lördag med knepigt väder
HEJ DÅ
Matdags nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar