måndag 16 april 2018

2018-04-16

Ny vecka och nya tag
Nya tag .. ja ja .. med fibromyalgi i kroppen så blir det väl lite då och då
DAGENS SN  .. vår skadade boxare som talar ut om hur han mår efter detta slag 
som nästan kostade honom livet
ERIK SKOGLUND
datorn är vaken och jag också sedan några minuter
Vädret i dag måndag  .. + 7 grader
När jag väntade på gröten  .. i mikron  .. kollade ut
En björktrast tror jag har ett bo i trädet utanför  
Här hittade han en mask  .. det som ser ut som en pinne är en mask
MEn bilderna från köksfönstret blir suddiga  .. dels otvättade sedan är det nån konstig film
där som jag klagade på när jag flyttade in .. ja det får jag leva med tills det blir fönsterbyte nån gång .. blev svaret .. ja ja .. ok då
Där nånstans bor lilla pippin
Efter grötfrukosten och fikat och att jag löst dagskrysset så blev 
det omplockning i diskmaskinen
OCH dags att fylla på salt    .. att jag alltid spiller 
En vas är där också
Så startade jag en maskin tvätt

OCH min lilla fusklapp som hänger med sedan tiden på kyrkogatan
för jag tvättade då till butiken .. handdukar
som skulle med ner  .. BRA då med komihåglapp
 DEN lägger jag på bänken  .. för kommihåg
ja jo ingen större fara  .. men glömma kan man göra
Tände upp mitt akvarium i dag  .. som varit mörklagt en vecka 
tänt en dag så några dagar mörkt igen
NEJ nu får det vara tänt  .. men ska ändra tiden lite
VILL JU SE MINA FISKAR
Städade balkongen i lördags  .. blomhörnan kallar jag denna delen för
Sitthörnan
Men oj mycket kvar än att göra
Då tog jag bort alla vissna blommor som  var kvar
Men kastar inte bellisarna än .. klippte ner dom och dom gröna vad dom nu hette
I går var jag slö efter balkongstädningen dagen innan
VIRKADE och  tog  och rensade små udda nystan
Sist blev det en flerfärgad som inte är fotad
JO
Men ingen bra bild med den mappen och via Facebook
Det var i går kväll

Grannfrun frågade i lördags om det skulle vara fika
JA tack sa jag och gick ut med balkongskräpet först
Men ingen hemma när jag ringer på
HON hade varit ute med hunden
OCH så hade hon köpt bakelser
Sedan blev det snack och koll på  hennes  alster som hon virkar
INGA kort där .. en toppenfin duk  .. en babymössa mm
Valle
Testar en sak  .. har mobilen där
få se om den säger i kväll hur många steg jag gått
HEJ då för i dag eller för nu
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar