torsdag 26 april 2018

2018-04-26 Torsdag

OJ då .. redan torsdag ..
Ja ha .. då blev det fler dagar än jag hade tänkt mig
Men nu är jag här

MÅNDAG  23 april
vad hände då
Bakade den fina goda kakan med bananer och utan mjöl o socker
Vad du behöver
OCH så gör du ..
DEN blev såååååååååååååå god
INTE använt kaffebryggaren på ett tag .. den fick  sig en omgång
Vad ska ske där
Just det  .. sopning av parkeringen  
Men vet av erfarenhet att bilarna flyttar inte på sig
DÅLIG STIL AV DOM TYCKER JAG
Så när kvällen kom  var det en som var trött
Vädret var lite si och så den dagen med en del regna

SÅ blev det tisdag  24 april 

Tidningen kom tidigt och  då är inte jag vaken  .. men då var jag vaken före 08.00
OCH vad lång dagen blev
och vad gjorde jag .. virkade och löste korsord
Vädret ja det var BLÅSIGT inte alls skönt
TUR JAG får göra som jag vill vara inne eller gå ut

DEN dagen var jag också ganska så trött
SÅ blev det
ONSDAG den 25 april
PÅ kvällen innan pratade jag med CH 
Så då gick jag dit på en fika i går onsdag 

 det var sagt så  .. och  LUNX tog jag kort på
Så pratade vi och fikade
SEDAN blev det em och vi for till RUSTA och sedan till CITY GROSS
samma område  .. CH skulle handla och då passade jag på att köpa lite jag behövde
ICA eller City Gross
Duger lika bra
Men Trött blev jag av denna  handlar-turen
Innan gått till och från Gruvvägen
Så det kändes i kroppen och vädret blåsigt och kallt har det varit sista dagarna
BARA runt 8 + ... VART TOG VÅREN VÄGEN
Maskrosorna dom växer
och en och annan Magnolia
Denna rosa + en vit såg jag
i villaområdet
Så kom det post  .. trevligt tackkort .. för att jag bidragit med lite pengar till
KATTHEMMET
DET blev PIPPI på balkongen  .. just nu på laddning  
.. få se var dom ska sitta sedan  ..
Det blir en senare fråga
ÄN så länge kan jag väl kalla att dom är i karantän 
för kallt på nätterna än
så dom får täcke över sig så
JA ja .. HERR VÅR VAR ÄR DU
Lite nya har det blivit då och då
Så två till GRUVVÄGEN .. men dom bara mellanlandar där för vidare transport

DET var det
I dag ska jag ha DATAHJÄLP på em
MEN så bra  .. han jobbar via server .. så han är inte här utan där på sitt kontor
Men så bra det brukar bli
I morse var jag åter vaken tidigt 
 ja ja  .. Men så är det ibland
LADE tidningarna på fotpallen och satte mig ner en stund och bara var då
Men till sist blev det frukost och skivor av den goda limpan jag köpte i går

Plockat lite i köket har jag redan gjort
Disken den SKÖTER INGA SENARE
Det var en mås och vandrade runt nedanför balkongen i morse
Lite kvällsbild från i går kväll 
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar