torsdag 19 april 2018

2018-04-19 torsdag

TRÅKIGT och tråkigt igen
Ja .. först tråkigt för att en bekant ligger på lasarettet
Så ringde en annan bekant i dag
Först frågade hon om jag skulle med på ett möte på lördag 
MEN NEJ  .. vi ska ju åka så tidigt
SEDAN frågade hon om jag visste att HAN var borta
EN bekant hade gått bort
Annonsen var i tidningen i lördags
Men jag var osäker på namnen 
Trodde han var ett år yngre än det i annonsen
Så jag trodde det var en annan person jag inte kände
MEN så fel  .. det var Våran Bekanta .. som vi känt så många år
en  medlem i våran förening
JA ja.. VILA I FRID  gamle man  .. han skulle fylla 93 år

Så  MIN första sjuka bekanta .. vi ville ha tag på mannen 
Vi får inget svar från hon på lasarettet
OCH mannen svarar inte
 inget svar  ..  Så jag letar reda på dottern
OCH se  .. jag fick svar
DÅ ligger mannen på lasarettet
OCH är sjukare än frun 
NEJ nej så tokigt det kan bli
Två sjuklingar  .. en 87 år den andra 86
Så en som inte finns 
allt nästan på samma dag

ETT ljus för min bortgången bekanta man
DAGENS  SN
Vädret denna trista dag
 men det är bara inom mig det är trist
Vädret är bra  .. det var 20 grader i solen i morse
På skuggsidan är det 19  .. = balkongen nu kl, 15,00

Väldigt många ljusa moln är det
 NY flaska
Detta  har jag använt i många år 
skulle köpa nytt för ett par veckor sedan här  i stan på LIFE
nej  .. vi har det inte här längre 
TRIST
letade på nätet  ... hittade i en butik i NORRKÖPING
så i en LIFE-butik i Katrineholm 
 Så nu ska vännen köpa det åt mig i NORRKÖPING
Så får jag se när han kommer hit med det
JA bra att jag fick tag på det även om det är lite omvägar för att få hit det
Så finns det i salva också
det ska jag också ha en tub

Ja ja så det kan bli ibland
Trist och tråkigt men ändå mår jag skapligt
ok lite mycket moloket i dag men jag just jag i kroppen mår skapligt
HEJ svejs för i dag
VAR RÄDDA OM VARANDRA
I MORGON ÄR EN ANNAN DAG
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar