söndag 8 april 2018

2018-04-08 SÖNDAG

HEJSAN .. vaknade tidigt  .. men somnade om en stund efter toabesöket
Så klev jag upp lite efter 08,13 tror jag det var
Tog denna bild med mobilen  och bara satt en stund och liksom vaknade till
I går bakade jag en banankaka
Och mums så god den blev
Så på kvällen när den var kall så fick jag ta fram denna  .. för bakformen  täckte inte
KAKAN blev så hög
SÅ virkade jag dom tre sista och stoppade och sydde ihop dom
OCH så lade jag alla på köksbordet  .. nu ska det bli paket
Nån gång under söndagen
NU skiner solen men det är en hel del moln

Skuggor är det och den vita bilen  ska byta sina däck 
DET är ju dags för det nu 
Så då är det vår nu
Detta är också ett vårtecken  .. måsarna på hustaket
MEN detta  .. ja ja .. skulle väl ha  vintertäckt dom .. men  kostar inte så mycket att 
köpa nya  .. Så har jag mina 15 pelargoner som ska ut när det blir dags
Det var fint och dom växte bra
Så håller jag på med en lite större mus.. till en hund
MEN den blir nog lite för stor

DEN med rött  var bra tycket VALLE
MEN denna blir ju större än den andra som Valle fick
MEN gör en till jobbigt att repa upp 
DETTA är virkat av RYAMATTSGARN
lite hårt att virka i
OCH lite hårt till kattmössen
NU tar jag dubbelt garn
JA JA vad jag håller på
MEN roligt jobb är det
TÄNKTE ha med denna i kattmuspaketet
FÅ se hur jag gör
KAN ju börja på en till och låta denna vara
SÅ hinner jag få med en som är lite mindre
FÖR det vinns en valp där på Katthemmet och en vuxen
Mops av nåt slag
Visst är han söt  .. eller tror det är en hon  .. den andra bruna är en hon
Ha ha  .. där satt hon väl bra
En hylla att sätta kattburen på vid besök
SÖTA lilla vovven
Lånade bilden från Katthemmets sida

JA så få se hur det blir med hundleksaken
HEJ svejs för nu
Solen den rör sig en hel del
Fram och åter bakom molnen
HEJ DÅ

1 kommentar:

  1. Hejhej!
    Måsar och jag tror alla pippifåglar har fått fnatt. Idag såg jag 2 tranor som dansade när jag åkte hem från jobbet. Inte vid hornborgasjön, men vid en annan liten pöl/damm som jag åker förbi. Jag önskade att det funnits en parkeringsplat på vägen och att jag hade haft en riktig kamera med mig. De var så fina. Bara de 2 vid sin sjö. Annant än 10 tusen vid Trandansen det.
    Ha en fin vecka!
    /Lotta

    SvaraRadera