fredag 13 april 2018

2018-04-13

OJ .. det har jag inte tänkt på

Ja det är det i dag
Jag bryr mig inte  .. men strul har det varit
INTERNET har strulat flera dagar  .. en massa korta avbrott då och då
I går em var det ett par timmar mot kvällen
DÅ .. sa jag för mig själv ..
RINGER COM HEM i morgon
Så jag gjorde allt man ska .. kopplade  ur modemet
kollade alla kablar och allt som tänkas kan
SÅ ringer jag
DET är nåt stort fel .. bredband telefoni  .. och nåt annat som jag inte fattade vad det var
Felet ska  vara avhjälpt i morgon senast 16,00 
JA ha .. lördag
Men troligen var det  meddelande en dag gammalt
för i dag kom allt igång vid 13-tiden
TACK FÖR DET
 Jag som kollat hur jag skulle meddela mina FB-vänner .. 
Ringde bästa CH  .. så lapp i lådan hos grannen
Så gick jag utanför .. tänkte kolla om det gick att surfa
NEJ  .. inte på balkongen heller  
Huset kröker så det är väl många skuggor där som gör det
MEN UTANFÖR
 nej 
GÅR iväg en liten bit  .. en liten kulle vid den stora vägen där vid badet
DÄR fungerar surfen  
Så då lägger jag in några bilder med mobilen
AHA
TAR och går in och tar på mig och går en runda
Först ett kort på grannens balkong  .. småfåglar där
 Så går jag iväg
Sätter mig i svängen och kollar läget igen
Jo det fungerar  .. mitt hus i början jag bor i slutet .. nästan och baracker
DET är ju STAMBYTE på g
Går över vägen .. badet till vänster
Inte inbjuder det till bad i dag inte  .. kyliga vindar blåser det och inget vatten i basängerna
 Inte trevligt att bada där heller  .. och det är inte meningen heller
Zoomar in måsarna på taket  .. på badhuset
Så går jag vidare  .. någon sträcker armarna mot den blåa himlen
En  skogsdunge där  .. men jag traskar vidare mot hemmet i snålblåsten
När jag kom hem så går jag en runda RUNT MITT HUS
och ser om möjligen Sixten är ute .. men inte
Sätter mig och skriver lite  .. för fungerar det inte inne nu så vet mina vänner vart jag 
varit och varför jag inte svarar
DETTA är den inre SNACKBÄNKEN vid HSB-HUSEN
JA bra att jag fick en promenad 
det behövde jag
Detta är när jag gick  .. vid den blå burken  en blomkruka av ett stort rör
DÄR kan jag gå in och komma in på innergården
Står vid ett träd  vid sidan av parkeringen
Det var det
HEJ SVEJS GO VÄNNER

HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar