måndag 2 april 2018

Annandag påsk 2018 2 april

Tidigt med påsken i år
I dag sol .. men förut i helgen  blandat .. mest mulet i går
08,17  .. MEN nu ljusblå himmel
klockan är nu 10,33
Tulpanerna på rumsbordet och på  köksbordet 
Köpte en stor bukett och delade
Flera med två eller tre knoppar på samma stängel
OCH vilka härliga färger
Så påskliljorna jag fick av min dotter
Kan detta vara ett alternativ till resa Eckerö
MEN då får han min vän köra bilen själv
För det verkade vara fullt över allt det som vi hade tänkt på
JA ja .. var ju ute  sent med att tänka på resa
MEN vännen hade ju varit sjuk med sin mage
det hade ju krånglat en del efter operationen .. men nu är allt ok
SÅ jag ville ju inte planera nåt
ANNARS har vi åkt i MAJ eller däromkring 
Så få se vad vi hittar
Eller  så får vi gå .. ha ha
NEJ nåt ska vi väl få till
Förra året .. nej 2016 i september var vi ju på bilresa
JA ja så det kan  bli .. boka tidigt om man ska få det man vill
OCH det kan vi nog få
PROBLEMET är ju att jag med mun Kristall-yrsel måste ha första platsen
FÖR jag kan inte ha  nåt framför mig och se åt sidan med alla träden som fladdrara
förbi
DÅ blir jag yr och mår illa 
Så höften som är ond .. lite bredare på första  sätet .. för benen .. oftast
 DET ska nog ordna sig
2014  .. virkade jag denna STORA kattmus
Till sonen  vid katthemmet  .. han var liten då
och LAGOM till PÅSK så det passade så bra då
DÅ 2014 .. blev det också ett lass med kattmöss
2013  var vi till FAGERÅS ..
Skulle kunna tänka mig att åka dit en gång till
I mitten på MAJ var vi där
MEN ibland ändrar dom resan för våren ändrar sig
JA då får det räcka för denna ANNADAG
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar