tisdag 17 april 2018

2018-04-17 TISDAG

Solen kom  .. men det såg dåligt ut först
God förmiddag tisdag
Det gick både bra och dåligt  .. I går

Trist men det är ett litet smalt utrymme mellan databordet och mitt gamla skrivbord
som jag har som arbetsbänk i rummet
Det är ju ett hus med sneda väggar  .. huset går ju i en sväng
Så då får det bli så  .. dammgömma är det också
Pennan for ner mellan där almanackan slutar
NEJ  .. min bästa blyertspenna ..  Ja ja
Tar  Tången som är till akvariet   .. blä den  gick sönder ..
JA ha .. vad gör jag nu  .. VILL ha pennan
Hämtar det vita extra långa skohornet i plast
Jag fick fram pennan och den gula delen till tången
OCH efter lite pillrande fick jag i hop den också
Så bra då  
NU ska jag prova och se om dammvippan kan ta bort lite damm
Tisdag när jag bloggar .. så ska nog ta bort dammet där sedan
Den blåa är grannens Ny-gamla cykel  .. den med rött på sadeln är min
Som är många år
NU börjar det vara många cyklar utanför .. och när jag fotade himlen  i dag
VAR grannens Cykel borta .. ja .. hon skulle göra nåt
Tandläkaren tror jag det var
Jag ska till Ica  senare
I går var IB som vi kallar INGA-BRITT 
vid Verdandi  .. Måndagar är det stick-klubb och jag var med i går
OCH träffade en bekant  .. men fick inte fota
JA ja .. men tog ett kort för egen del som jag inte får visa
Och jag visar ju inte personer i alla fall
Jag har ju svårt att sitta   .. och deras soffor var inget för mig .. jo en stund men inte
I TRE TIMMAR som  det höll på 
Men fika och en ostmacka blev det innan jag gick hem efter en stund
1 timme   med min strulfotografering
På vägen hem
Skulle fota och  en filmsnutt blev det varje gång .. Men vad händer
Kollar kameran .. oj då  .. kommit åt ratten som ställer om vad jag ska fota
Vrider åter  .. men fel ändå 
Så måsarna där på marken och kajorna .. blev korta filmsnuttar på
BLÄ .. det var ju inget att visa .. för jag stängde ju av kameran ganska fort
Så satt jag en stund på en bänk och försökte få bort det där konstiga
PROVAR att ta ett  kort
det blev den fina lekställningen

Klockan 20,00  kollar ut .. ska jag resa på mig eller inte
JO jag reste på mig  .. nåt som far fram över himlen denna kväll
HARE  ..  KANIN  .. eller vad
Sitter och kollar kanal 1   VEM BOR HÄR
 men nu kände jag  .. det vill jag ha kort på .. denna fina kvällshimmel 20,18  
GO kväll med den på FACEBOOK  21,00  innan jag stänger av datorn
 Trött var jag för jag hade pysslat med lite av varje i går
Blåsare
en till
Det blåstes sand och löv utanför 
Så var hela gatan full med sand måndag 14,40
Så tänkte jag kolla när dom tog bort det 
men se då hade jag slumrat till en stund .. men borta var det .. senare  ..  BRA
men på innergården är det fortfarande kvar
och det blåste dom ihop för snart en vecka sedan
Ja ja  .. så är det ibland
 En kaja kan ni få se
HEJ SVEJS från ni
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar