onsdag 11 april 2018

2018-04-11 Onsdag mås-matning mm

Sol och lite blås och några moln
12 + på solsidan och 3 på skuggsidan
Den bilden är inte ok men kunde inte låta bli  .. trots fel avstånd
För den morgonkonserten den var otrolig
OJ oj vad han drog på  .. tills ett par måsar for förbi och han flög iväg
RINGDUVA
Dotter på besök i går och jag fick data-hjälp  OCH bjöd på lunch för hjälpen 
och fika när vi  var klara  .. lite strul med SPRAY .. 
finns kvar  .. men att ta bort den e-posten
går väl inte bara så där .. så det får vi fixa en annan dag
Så efter det gick jag till ICA 
NU på hemväg 14,13 var klockan då
Den turen tog en timme ungefär
PÅ vägen hem träffade jag SIXTEN  .. men han var sur
för det var matte och jag blev det  
NEJ inte alls  .. men ingen gillade oljudet  .. svårt att prata
DET VAR HÄCK-ANSNING  bakom ryggen en bit bort där vi satt i den sköna solen
Sixten kikade fram på mig när jag ropade på han .. jag ville ju ha ett kort
Jo det blev två  .. han var nog mer irriterad av ljudet än jag o matte
Jag satt en stund innan jag tog min överfulla DRAMATEN och gick den sista biten hem
14,33 var jag hemma i hallen
Sedan skulle allt plockas upp 
En hel del kom hem  .. flaskor nya till  min soda-stream ..
och SKÅNE-pepparkakor .. vad jag har saknat dom
INTE funnits på ICA på länge  .. ÄNTLIGEN
Så det blev  det med ost på  och fika i går kväll
OCH tog det till frukost i morse .. ja ja  .. kanske inte den bästa frukosten
och hade inga kokta ägg  .. det får jag fixa senare
När jag kom ut i köket i morse blev det lite SÖT-CHOCK
fick dessa i går em  .. hade lite fikabesök efter hemkomsten från Ica
Plockade på hennes egen tomt i en villa en bit bort
Så fina .. så glad  .. jag blev både då och i morse när jag såg dom där på köksbordet

Men i går em blev det inte nån söt-chock inte på em
FÖR då blev det cirkus utanför
HUR kan man kasta ner en påse bröd
och tror att det bara blir lugnt med småfåglar  nä
MÅSAR i massor nedanför min balkong men på andra sidan porten
Jag blev sur av detta tilltag  .. massor av måsar och en del kajor som slogs om maten
som i mitt tycke inte var mat för måsar eller fåglar 
Måsarna äter och slåss
Måsar måsar i massor  .. här syns inte alla .. MEN vad är det för bröd
JAG gick ner och kollade och tog kort på det på närmare håll
Tunnbröd av nåt slag .. såg hembakat ut  ..
Nyköpings Hem ska byta i krukorna .. borta var  ljungen 
Fotade med mobilen  .. bilden inte bra och datorn var avstängd då
sena kvällen när jag var klar med den stora musen
får nästa kalla den en sork .. ha ha
Ska bli till  en hund  ..  och när CH var här skulle jag förklara hur stor den var
JA ja .. jag som bara virka lite som det blir .. men kom på att den en som 
jag virkat förut var 15 cm
Så nu lade jag en tändsticksask där och så har jag ett litet mått där på 
kanten av skrivbordet  .. är arbetsbord i rummet
Dagens frukost
18
I går em framemot kvällen vid 18-tiden
kom en förfrågan på FB om någon hade ett 30-40 liters akvarium
NEJ sa jag men ett 20-liters lite på höjden
Jag åker från JÖNÅKER nu sa han
MEN vill du inte se akvariet sa jag och  la in en bild den första jag hittade
Vad ska du ha .. vill bara bli av med det
allt finns  som behövs
JAG kommer sa han
JAG kände killen sedan tiden i butiken 
Så han kom efter en dryg kvart - 20 minuter  
Så på  en halv timme var det sålt .. för jag fick en liten peng för det
HAN hade köpt en kampfisk till en liten kille
och det akvariet läckte  .. om det var nytt eller gammalt vet jag inte
DETTA  akvarium är ju perfekt då
JA JA
DÅ blev jag av med det .. tänkte när jag köpte mitt nya i höstas
NÅN gång  kommer det väl till pass att sälja det .. 
DET kom i går kväll
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar