fredag 9 augusti 2019

2019-08-09 fredag

Dagar kommer och dagar går
och jag har varit inne i en dålig period
Handlade i tisdags em .. tänkte inte det först men så skulle jag ha köttfärs
så då cyklade jag iväg
Man det var väl allt jag gjorde den dan förutom att virka
Så blev det onsdag
Slö var jag
Mat måste jag ha så sätter igång
12,37 var den klar 
lade en handduk över och gick ut
Kände bara att  jag måste få frisk luft
Lite för varmt men traskar iväg
Går förbi  tistelgläntan .. jag kallar den så  .. den är bara en bit bort vid svängen
brukar vara mycket fjärilar där och det är det
många vita som är så snabba så det är hopplöst att få kort på dom
   Men dom vanliga  går att få några kort på  men svårt
avståndet är ofta lite fel
NU är tistlarna nästen helt överblommade mycket dun far runt i luften
Så traskar jag vidare .. förbi Träffen = folkets park  .. Men fortsätter ner mot
och  över Runebergsgatan  .. sedan svänger jag in på Solbergavägen
Detta tar jag lite innan där nån stans .. 

Kastanjeträd finns det där
Mitt emot där har dom rivit en butik som har legat där i åratal
men vad det var sista tiden kommer jag inte på
till vänster där borta ligger Träffen och till höger eller lite mera rakt fram ligger en massa bostadshus 
Där är den ena gaveln Isaksdal heter området
Jag traskar vidare och går förbi lekis  där var jag för ett antal år sedan 
på sjukgymnastik 
FORTSÄTTER  gatan fram där .. villor till höger och skolan till vänster
Först där vid skogskanten en villa och denna fina stockros
Ja ha .. hur ska jag gå .. aldrig gått där .. fortsätter rakt fram
När jag ser grön gräsmatta och hus en bit bort 
vänder jag och tar ett kort från det hållet jag kom
Sedan hade jag jämt göra att kolla hur jag skulle gå
 för att inte komma för långt bort
Till sist kom jag fram   till RUNEBERGSGATAN igen men från andra hållet
NU hade jag gått runt
Måste vila .. genomsvett och en uppförsbacke var det där
SER Hjortenbergskyrkan  genom träden där på andra sidan vägen
går till vänster .. kommer fram där jag brukar gå när jag går min
BADHUSRUNDA 
 fortsätter till vänster .. snart framme vid stora vägen
ser mitt hus till höger genom alla träden där
Inga fler bilder blev det nu .. så trött 
45 minuter hade denna promenad tagit
SKÖNT
maten var lagom varm så det blev lite vila  med lasagne 
Maten och min promenadväg .. 
Sedan blev det sovstund
och plockade undan lite senare innan tv-kvällen började
Virkade några av dessa på kvällen
Så stoppade jag dessa på torsdags morgon det var lite blandat av det jag hade 
i lagerlådan också
Torsdag nu med dåligt väder

Jag hade mer eller mindre sovit bort hela dagen
lite småplock i köket hade det blivit
Så var det åska på em med en del rejäla smällar
Regnet kom och gick  men mullret hördes då och då hela eftermiddagen
Fikade  nån gång  .. virkade lite 
Kollade ut .. lustiga moln hade det varit både ljusa och mörka samtidigt
detta tog jag på kvällen

Och då var det en bil som parkerade vid grannens port
Tydligen poppis i år .. det finns tre i området
denna vita .. en svart och en röd har jag sett borta på tennisplanen
Tennisplanen ligger där borta lite till vänster
det har varit ett gäng ungdomar i några dagar och rensat fint i lekparken
NU börjar min ormbunke ta upp hela dörrhålet till balkongen
tog detta på väg in i morse

Då var det lite moln .. 17 på skuggsidan och 26 på solsidan
HEJ SVEJS go vänner
TOG detta kort för ett par år sedan
Och skrev veckodagarna på några av dom
ser den lille korren då och då
Men inte varit så när som då
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar