tisdag 13 augusti 2019

2019-08-13 tisdag

Ej fredag .. det är väl bra
MEN jag tror inte på skrock så mej spelar det ingen roll
men går inte under en stege .. men det beror mest på att 
jag kan få nåt i huvudet om jag har otur
Ha ha .. där blev det väl lite skrock ändå
I söndags .. en lite utflykt
Fikade på Barbros Café  vid Ingvaldstorp
ligger en stor trädgård där på vägen mot Katrineholm
Där fanns detta äpple i deras trädgård
kunde ha köpt hela trädet .. men inget för en balkong
PÅ hemvägen tog andra vägen förbi Björkvik
Dagen innan  nej fredagen for jag till Öppen Hand
men fel .. inte öppet
Då cyklade jag till Christina och fick en fika
Då bestämde vi utflykten
Lite regn fick vi på oss
men det gick bra ändå och jag köpte blommor till balkongen
Lite saft och orkidéer   den ena gav jag bort i går
LASSE och KARIN vick dela på den
dom har ju nyss haft namnsdag  båda två

Mina balkongblommor .. klövern är inne
Cyklamen ska in senare
NÄR jag cyklade till Christina åkte jag ju till  Ö H  innan
DÅ fick jag se oj oj

Detta Konstverk 
OCH oj säger jag bara .. vilken diskussion det blev på FB om den
Jag visade den på sidan Du vet vad som händer i Nyköping
Både ris och ros  blev det och  239 tryck och 141 kommentarer
Vad säger man då
Visst kan tyckas att pengarna ska gå till barn och äldreomsorg
MEN samtidigt  .. lite fint som detta är väl inte fel det heller 
Man kan prata  massor om för och nackdelar med allt som sker
som denna stora renovering vi nyss har haft här hemma
BYTA ut ett helt fint kök .. Att byta ut  elkablar och kontakter
ja ja .. där kan man fundera lite
STAMBYTE med extra allt det blev det
MEN OLIKA KASSOR TILL OLIKA SAKER

I dag var detta i SN .. det är den andra gaveln på samma hus
Tror jag 
Det ser ut att bli en fjäril  det andra är en björn
Ska se om jag kan cykla bort och kolla den  och ta eget kort

Den lilla cyklisten där kommer nog att bli söt

Så det där med att sätta namn på sina bilder eller ej
Läste om det
både för och nackdelar
som med allting  då
Jag har funderat lite på det .. läste om det
det är mest för att  Folk tar bilder och kan lägga upp som sina egna sidor 
Det får man inte göra .. men svårt att skydda sig  från det ändå
och som privatperson .. ja vad ska man göra
 Folk kan ju sudda bort namnet  och om någon annan tar en lika dan bild
 ja ja det kan man ju aldrig veta
 I går tog jag bussen till mina vänner Karin o Lasse
 lite duggregn fick jag på mig
skulle till Kontoret Nyköpings hem på hemvägen 
ligger vid busshållplatsen
Stängt  på em .. va det är ju vecka 33 .. då ska det vara öppet
MEN se mellan vecka 28 - 33 står det ju
HUR korkad kan man bli
Har ju tänkt totalt fel
Får ringa eller vänta till nästa vecka
Ha ha  ..  så knasigt det blev för andra gången
var ju där för ett par veckor sedan .. då missade jag att dom hade sommartider
Dagens väder 09, 15  .. mera moln nu 10,45 
Dagens KRÅKA
HEJ DÅ för i dag

PÅ bordet stå denna
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar