lördag 17 augusti 2019

2019-08-17 Lördag

Hejsan .. lördag nu ..
Hänt lite nytt sedan i går
Var till Ica  och på vägen dit kollade jag in målningarna
Fjärilen bakom en massa träd 
så syns den när man står vid lekskolans staket .. innan man åker eller går ut på trottoaren
Inte cykla på trottoaren .. lite till vänster liten aning snett åt sidan
Rakt fram över lekskolans tak
Ute vid vägen .. utmed detta staketet där
SÅ fina rönnar .. fick inte fram färgen så bra som på riktigt
Går ner till parkeringen   där vid skolan och lekis
då ser man fjärilen över hustaken
OCH där är björnen när jag kollar åt höger
DEN är nästan klar .. lite putsning kan man kalla det för
Försökte prata lite med min dåliga engelska med killen som målat
han och den andra målerskan är från Polen hon som målat fjärilen 
Så duktiga dom är
Den här delen på målningen gillar jag skarpt
han cyklar mot nya mål .. tycker jag
SEDAN efter lite koll och några flera kort traskar jag till Ica
HEJSAN .. jag har en ny kompis på Ica nu
När jag gick därifrån efter att pratat med han lite så sneglade han efter mig
Fick visa det 
Sedan blev jag intervjuad   om roboten vad jag tyckte
JAG tyckte den var gullig
HAN frågade vad den kunde vara bra till 
JA att visa var sakerna fanns om man letade efter något
Trevlig pratstund där också
När jag nästan var klar .. plingade det i telefonen
VILL du ha kaffe klockan 2 ???  
JA TACK
JUST nu är jag på Ica
DET var CH .. vi brukar fika tillsammans då och då 
och nu var KAJSA DÄR
Jag hade nästan en timme på mig  .. cyklade hem och plockade undan
sedan gick jag bort till gruvvägen
OCH hon hade vunnit en fin bukett .. genom  att gilla en sida på FB
hon vann den .. inte jag .. men hon är värd den .. för hon ställer upp med bilåka 
och handlarhjälp mm
Lilla Kajsa  så go som vanligt
DET här är Nimbus
en grannes katt .. men nu är den hos min granne
för Matte ska vara borta ett tag nu när det är STAMBYTE hemma hos dom 
Husse bor i en liten lånad etta under tiden
OCH vara hemma med en katt när det borras och bråkas där och
dörren står öppen ..  inte trevligt .. för hantverkarna stänger inte dörren när dom är där
ibland stänger dom men ofta stod den öppen
SÅ då löste dom det på sitt sett med att han får vara hos min granne i min trapp
Fint väder i dag lördag .. men lite blåst kom det nyss
Virkade dessa + en till i går kväll
Avslutar med dagens petunia
Det syns att det går mot höst även på balkongen 
och slarvat lite med att plocka vissna blommor
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar