fredag 23 augusti 2019

2019-08-23 fredag

HEJ .. just nu regnar det lite 16 grader ute
I går var det slöardag 
men fick fikabesök
och snabbesök på förmiddagen 
fika blev på eftermiddagen
 på förmiddagen .. besöket då .. då sa jag vi ses på em 
då kommer jag med tidningen
men min yrsel var inte bra så jag ville inte gå
DÅ kom hon hit och lilla KAJSA fick två promenader då
OK det brukar hon få ändå
men nu blev den andra lite längre 
OCH jag fick fikasällskap 
Det var detta som kom på förmiddagen
HON bakar kakor till mig
KOKOS  så goda 
På förmiddagen tog jag detta moln 
visst är det lite pudel-likt 
och Kajsa har ju pudel i sig

Visst är dom lite lika där Kajsa sitter i extramattes knä här hos mig 
Hon är ju bara så go 
och det märks att hon är vuxen snart
det där valpiga spralliga är borta .. snart 7 månader blir hon

Vinst .. den kommer väl snart
Grannes kissunge var ute en stund och då var det massor av barn där och skulle kela med den
MEN där blir det inga kort 
Men en sädesärla kan ni få se .. den är på en av gångstigarna bortom 
där containrarna står
så avståndet är inte helt ok  .. två var dom
och månen var uppe tidigt
i dag syns den inte mulet och duggregn
Där syns den  även en bild från igår  och fina moln
Dagens moln .. fick kolla åt höger annars var det mulet på himlen
Lite virka har det blivit .. kan ju inte låta bli 
i går blev det bara en .. den längst fram dom andra lite luddiga dagarna före
NU är det stopp några dagar
vilar .. gör nackövningar
OCh min lapp var borta men hittade den bland alla mappar på ett USB-minne
Den satt på spegeln i badrummet förut  .. nu sitter den på kaklet vid sidan om
badrumsskåpet
Egentligen behöver jag den inte .. kan ändå
men ändå lite lättare  när jag ser den där då vrider jag lite på nacken
I dag är det ett år sedan vännen och jag var till SOLGÅRDEN
utanför Vänersborgs
Och vi hade besök utanför boendet flera gånger
Och en hackspett högt i ett träd såg vi ofta
OCH badstranden .. en av mina favoritbilder 
där var det flera meters lägre vattenstånd än normalt
och småfåglarna hittade mycket gott att äta där

Och så blev det hemresa
Snart hemma här 
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar