onsdag 21 augusti 2019

2019-08-21 Onsdag

Hejsan .. lite småtråkigt
Jag har virkat lite för mycket så min nacke mår inte så bra
trist .. Samma symtom som  kristallsjukan
den har jag ju problem med också
men nu beror det på spänningar i nacken
Trist men nu vet jag vad det är .. nack-övningar gör jag
Måndag em 

Flytta flytta 
Tog en skogspromenad  .. då gäller att se vad man sätter fötterna
Mycket rötter finns det  .. fint
Ville kolla om det fanns ljung där och det fanns lite
i lilla skogen snett åt vänster från ytterporten
Brukar gå där ibland
Lav

Mera ljung
Så skulle jag trassla mig ner för dom små bergknallarna
HOPPSAN 
där for en hare förbi .. undrar vem som blev räddast 
den var borta lika fort som jag fick syn på den
Jag gick åt vänster
 men fick gå en annan väg än jag tänkt
Där gick det inte att gå eller komma ner

Där hade jag kunnat gå men då hade jag fått gå en stor omväg
Kunnat gå upp där men gick den vanliga vägen som jag brukar gå från Ica

Där ser jag huset .. bor till vänster där 
men gick en bit till innan jag trasslade mig ner
När jag gick satt det en annan lapp
Då ringde jag en av killarna .. för jag ville inte att dom skulle klippa sönder mitt hänglås
oj då .. det är nya lappar på väg .. det blev lite dumt skrivet på den första
Och när jag gick ut  på väg till skogen kom det en kille med dom nya lapparna
så då gick jag in den vägen .. nej jag gick in bakvägen som jag gör för det mesta 
men gick upp en trapp och till framsidan där anslagstavlan sitter och fotade
BRA att göra så
MEN han killen jag pratade med sa att det berörde inte mitt förråd
BRA sa jag då vet jag
Tisdag
DEN där blomman står i fönstret  .. men då var den bara virad runt sig själv lite
fick den i en julgrupp av vännen
Nu har jag fixat till den så den har nåt att klättra i
Och åter på sin plats i fönstret
Solvändan har fått lite nya blommor .. trevligt så här på sensommaren
Petunian den blommar fint än

Det var sol och fint hela dagen
MEN så hoppsan kom det en regnskur
var kom den ifrån .. ett litet moln fanns det på över innergården
UT till köket
Jo det fanns en regnbåge där

Lite starkare åt vänster
När jag ser min regnbåge och så ser jag Christinas som hon visade nästan samtidigt
då blir jag lite avis på hennes fina bild
MEN så olika   man kan se  saker och  visa
Dagens molnbild 07,35
Och vrider lite på huvudet .. oj då .. har du inte lagt dig än
OCH
NI vet väl att MÅNEN jobbar NATTSKIFT ÅT SOLEN 
HEJ svejs go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar