onsdag 14 augusti 2019

2019-08-14 Onsdag

 Ja onsdag i dag ..
Tog en cykeltur i går
för att se hur långt konstverken hade kommit
Björnen 
nästan klar 
Så åkte jag bort till andra gaveln på huset .. ingen fjäril där
åkte till nästa 
NEJ
 men vilken gavel är det då
svängde lite tvärs över området
Till sist när jag var vid gräsplanen mellan husen och skolan 
då var den där rakt framför  mig
 ser jag det där borta på huset som ligger i svängen
Gick närmare .. tvärs över skolgården och fotade det 
lite träd i vägen först .. så fick  gå en bit från sidan
Där är det
Tror det är klart .. det satt några personer på marken där vid  skyliftarna 
I det huset vid 116 har jag bott , för många år sedan  ..   gaveln det är vid 112
Går ofta förbi där när jag tar den promenaden och ska gå förbi 
snackbänken
I går var det en annan bekant där som jag ser då och då
hon jobbar inom äldrevården och var med en man där nu
han behövde lite hjälp då och då 
Så trevligt så är det där
men trist att några kladdade ner bordet i höstas
och det är lika fult än
men dom har rättat till det och lagt plattor under bordet .. där så det står bättre nu
men kladdet är kvar
När jag cyklade iväg så höll jag på att krossa denna larv .. 
men den klarade sig med en hårsmån
Tur var ju det
en Träfjärilslarv fick jag veta av en bekant
inte hört talas om den
Letade  och hittade den ..  ganska stor är den
liksom larven
Sixten
Sixten igen .. en mobilbild
Fint väder var det i går  .. Tisdag
En delvis äcklig svamp under ett av träden där vid snackbänken
Fotade ur Året runt i går 
En kråka nedanför balkongen
MED den säger jag
HEJ SVEJS
Vädret är molnigt i dag runt 15 grader och  varmare på solsidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar