torsdag 15 augusti 2019

2019-08-15 Torsdag

Hallå go vänner
Det blev en liten utflykt i går
bara så där
Eller 
JO Christina messade och frågade om jag ville följa med till 
SPARREHOLM och Fabriken
JA varför inte
mitt humör var just då nere på 0 så jag behövde få nåt annat att tänka på
Vi åker om en ½-timme
OK
 jag är klar då
13,25 var vi framme
Jag hade inte varit där förut
Massor fanns att se .. oj oj SÅ stort
14,46 var vi ute .. satt en stund på en bänk och väntade på tredje personen
Hon kom snart ut
då gick jag en bit ner mot restaurangen
det blev fika innan hemfärden
Ut över vattnet fint väder i går
Där i bort-kanten .. ute ..  under ett stort parasoll satt vi vid sidan om det stora trädet
Många fina tavlor där inne
Fotade några när jag var inne med brickan
Änglatrumpet

Så fin
där lämnade vi av en person så fortsatte vi sista biten hemåt
Jag köpte en sopborste på skaft med skyffel och lite
små pappers-fat och några kartonger med ansiktsservetter
och två tröjor
100:- för den ena och 150:- för den andra
OCH det känns i kroppen att ha gått runt där inne en timme ungefär
Trevligt var det 
och mycket större än jag hade kunna tro
Och jag virkar lite på kvällarna
Dessa dagarna innan  i går blev det 4 i blått men inget kort där än
BRA avkoppling innan jag somnar 
OCH vilken trevlig dag det blev
 i dag börjar GUBBARNA med nästa etapp av stambytet
 så vi är utan vatten nästan hela dagen Men det visste jag 
så jag tömde upp i hink och fyllde vattenkokaren och ett par kannor
Så jag klarar mig bra
är ju lite trött så 
jag
slöar som vanligt efter dag med lite äventyr
TACK CHRISTINA för att jag fick följa med
HEJ SVEJS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar