söndag 25 augusti 2019

2019-08-25 Söndag .. Lite Kajsa-bilder i dag

Hallå go vänner 
Söndag i dag och jag tvättar  .. gör det när lusten finns och det behövs
och det blir en full maskin 
I går var det Kajsa-dag här 
JA jag var hundvakt
Blir hundvakt i dag också .. lilltjejen ska hem också .. skoldag i morgon
OCH SE en tjej som gillar skolan .. första klass .. hon vill inte gå hem
BRA att det är så  .. att barnen trivs
förut hade jag varit slö några dagar .. min yrsel hade varit lite osams med mig .. 
eller jag var osams med den 
Men att passa Kajsa var ok .. hon är ju så lätt att ha att göra med nu
LUGN och fin dryga ½-året nu
Yrseln är bättre  .. gjort mina nack-övningar 
Här satt vi en stund på balkongen
ibland blir det toppenkort .. och bra ljus var det
Ska jag vara i knäet eller inte .. hon satte sig till rätta efter en stund

Innan det hade vi tagit en promenad .. det blev direkt när hon kom
Extramatte for till Stockholm och hämtade ett barnbarn som ville sova över hos
farmor .. NU går hon i skolan så då får det bli en helg om det passar
och då tycker farmor att det blir lite jobbigt för Kajsa att 
bara åka fram och åter och vara still i bilen
DÅ får hon vara hos mig
OCH se .. det piggar upp mig
OCH jag har fixat en kudde till henne
ett kuddfodral med en stolsdyna i 
men det ska bli en tillskuren tunnare madrass där ..  nu snart .. bara jag kommer till skott
Ska klippas till .. Men madrassen  är upptagen från förrådet .. 
DEN var meningen en gång när jag flyttade in här till sänggavel
MEN den var för tunn till det  .. så då ändrade jag den gamla gaveln
Lite kolla snett
äta på benet
Sitta och fundera
Innan hon kom hann jag fixa mat till mig
Lite falukorv .. klyftpotatis från frysen och wok-grönsaker
och lite vanlig sallad
För se .. mat måste magen ha
Den är fin än
Bott här i 6 år snart aldrig sett den här
men hört den plingat nån gång
SKA se om jag får tag i nån glass  om en vecka blir det i så fall
Har ni fest .. eller .. på en balkong några portar bort i fredags kväll
Barnkalas kanske .. det blåste lite och dom fladdrade runt
Mera petunia taget kort i dag söndag och en av mina solcellslampor är där
Snöuggla eller heter det lappuggla
FIN är den i alla fall
NU två mornar när jag startat upp datorn har det varit en bild
på en sådan .. men hinner inte ta bild innan texten kommer med lite olika frågor
Så letade och hittade en bild .. Så fin fågel det är
NU ser himlen ut så här  .. och detta tog jag vid 8-tiden i morse
sedan kom det många moln så då såg det mulet ut
med några små blåa gluggar
nu är det bara små moln
JA  vädret .. vad skulle man prata om om det inte fanns väder
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar