torsdag 29 augusti 2019

2019-08-29 Torsdag

Hallå  vänner .. många kanske jag inte känner 
Men trevligt ändå Torsdag nu efter en riktigt stor och lång åskkväll
3 korta stopp .. men fick starta om tv-apparaten 
modemet till tv-dator mm startade om sig själv
En bekant sa att det höll på 9 timmar
med blixtar som lyste upp hela himlen mer eller mindre
Åskrädd .. nej men ändå obehagligt när det är för nära
Detta var inte så nära men oj vad det blixtrade emellanåt
Oxelösunds-tur i går
Var till Oxelösund i går och träffade lilla Charlie 
5 månader drygt .. barnbarnsbarn
Men inte bra kort .. blixten strulade
Charlie
Kan stå lite .. men då ville han inte .. han var ju nyvaken
det var gränsfall att jag hann se han 
Den lille goa krabaten ..
Så till campingen
Utanför receptionen
Receptionen med kiosk
Så hälsade vi på mina vänner från tiden då jag bodde på campingen
OJ vad tiden går .. snart 13 år sedan
MEN vi har setts varje år
Blomman hade kommit in för det skulle ju bli oväder
OCH se det blev det ju .. även där hade det åskat o blixtrat ordentligt
EN slända på en stolskarm 
Jag kollade in stranden från lite håll
Så for vi hemåt .. där bor mina vänner
Vid in eller utfarten från Oxelösund
Vid NETTO,s parkering där stod dessa vagnar
Lite av hamnen
Så den lilla ön där vid småbåtshamnen vid Jogersö 
Lite båtar var det där  .. eller ganska många
SÅ åkte vi hem .. jag fixade mat .. det blev lax .. grönsaker och pommes stripps 
Enkel men gott
Så slöade vi och kollade på tv och så detta åskvädret 
Torsdag morgon  .. reparation av en ramp in till Toa-containern 
DET behövs nu när en del inte kan duscha hemma
Stambytet fortskrider 
Jag har flyttat ner hyllan ett pinnhål  .. vill inte ha dessa i grovköket
NU först kom jag till skott
I dag eller i morgon ska dom komma och montera denna tvättställning
DET återstår att se
FÖR väntat i evigheter nu 
Så Jag hoppas inte för mycket .. men flyttade mina maskiner från bänken
till skåpet i hallen .. därför fick jag flytta en hylla
JA ja .. det kanske blir klart nån gång
I dag fixade  en kille vredet på duschen .. kallt o varmt .. det fungerar nu 
NU bara höj och sänka strilen .. ja ja
Fint väder i dag
Vännen och jag gör saker för oss själva .. han skulle träffa några kompisar
JAG ska laga en ugnspannkaka till em
NU ska jag vila en stund och ta lite fika  när bloggen är klar
HEJ DÅ  go vänner
HEJ SVEJS
PÅ väg in till campingen
HEJ DÅ för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar