lördag 2 april 2016

2 april

MULET 3 grader +
DET blev en stadstur i går
MINA skor hade kommit .. skoprovning pågår
MEN när vi pratade i butiken så  ..  sa han
Dom kom hem den 10 mars  .. precis som han sa att dom skulle
Han har varit på semester och så har det varit PÅSK
JA ha det är för att min telefon inte fungerat med SMS och MMS
jag fixade det förra veckan nere på TELENOR
DET tog ett tag innan jag fattade att det var fel 
DÄR har vi förklaringen  .. sa .. både han och jag  ..
JA JA  så kan det bli ibland ..
Så det var ett påminnelse-SMS jag fick i går
Men nu har jag ändå ett par dagar på mig att gå in dom
VÅR PÅ STAN  .. utanför sparbankshuset
NÄR jag kom hem var jag hungrig
OCH trött  .. 2½ timme på stan
GICK RUNT på CLAS OHLSONs
letade efter klämmor .. till mina duktygnder
MEN det får nog bli samma modell som på mina egna
Var inne i en del andra butiker också
Tänkte ta bussen hem
men gick .. och vi kom hem samtidigt ..
Så då sparade jag 26 kr
och slapp vänta  .. och fick motion
En kasse i ena handen och två par skor i kartonger i den andra
Men det gick bra  .. det vägde ganska så jämt
Hade handlat lite på C O
LETADE efter några bilder från HORNBORGARSJÖN
Hittade dom
Jag var där i oktober 2012 med min syster
när jag hälsade på min mamma sista gången  innan hon gick bort  i
augusti 2014  hon bodde i  Skövde  och det var lite för dyrt att åka dit ..
Så därför var jag inte där så ofta ..
SÅG många gäss då  .. men tranorna hade gett sig av dom flesta
Men vi såg några på ett gärde en bit innan
Men det kortet blev inte bra  .. fel avstånd
PÅ TISDAG ska jag på en bussresa dit med vännen och en massa andra
Ska bli trevligt
GUIDAD tur blir det då
Vid HORNBORGARSJÖN
ANDRA äventyr jag varit på ..
2008 med Karin som var med då
VI åkte i en vagn ute bland dom i en stor hage
vi som ville kunde klappa dom
Men nja  .. lite för stora ock läskiga
MEN så kul att komma dom så nära
Dom var väldigt nära
tittut sa kalven  .. det är vagnens räcke det gröna .. så dom var nära
HEJ SVEJS för i dag
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar