lördag 30 april 2016

VALBORG

... MED SOL OCH BLÅST  ...
DAGENS VÄDER vid lunchtiden
Bilden blev inte bra .. två våningar ner till backen och markplan
..  DET är en sädesärla  ..
OCH den lilla pigga  fågeln var ju inte still  .. så fota den var svårt ..
DET här gänget var lite lättare .. att fota .. det var vid nio-tiden i morse
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Så har det varit 70-årskalas i dag
VÅR trevliga kung uppvaktades stort i dag
Bilderna lånat från expressen  .. tog via tv-en också
men dessa är bättre
Härlig familj
DET blev en liten åktur
ESTELLE och mamma Viktoria sååååååååååååååå söta båda två
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jag har bara slöat  .. med att virka  .. kört en maskin disk
Ätit fikat kollat på 70-årsfirandet på tv ..
NU är det ROSA eller GULT  som är på gång
Fint utanför en villa i STOCKHOLMSBACKEN
VARIT på stan en stund .. BARA på öster .. där dottern jobbar
Var där en kort visit 
SÅ till KARIN på Fika och SNACKSTUND
HON fick en liten present
LIKSOM MIN namne  .. där det blev en liten tretår och åter en liten bit av
BUTTERKAKAN som jag köpt med mig till KARIN  ..
DEN delade vi på
DUKTYNGDER till utebord
SOM JAG VIRKAT och fixat till tofsar på
NAMNEN bor i samma hus som Karin men på innergården
I gamla fängelsehuset  .. där är husen byggt i en fyrkant
MIN dotter fick 6 st vita .. duktyngder
JAG tog bussen ner på stan
men använde fötterna hem
DÅ var det lite snö kvar när jag väntade på bussen ..
MEN allt borta senare på dagen
OCH måsar såg jag som vanligt när jag kom hem  ..

TOG vägen förbi det nya bygget  .. som är i stort sett klart
BAKOM den  äldre delen är det massor av VITSIPPOR i den lilla dungen som är där
I en tidning hos Karin
..  SANT  ..
I MORGON ska det bli SMÖRGÅSTÅRTA
HOS mitt YNGSTA barnbarn han fyllde 22 år i torsdags
MEN i morgon ska vi fira .. med JUST DET
med SMÖRGÅSTÅRTA  .. för det gillar han
HEJ SVEJS för i dag
FIRA VALBORG försiktigt
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar