söndag 1 maj 2016

NY månad

BILD från FACEBOOK
För ett år sedan
OJ oj vad tiden går 
I dag väldigt varmt och skönt
..  20 på solsidan nyss   14 på skuggsidan  ..
I GÅR satte jag HJÄRTAT i halsgropen
 när jag såg denna katt
SÖT katt på våning 5  .. 2 portar från mig ..
JAG står på min balkong på våning 2 
JAG skulle ALDRIG ha min katt så där
HAR kört ut två lappar och sagt till dom vad som gäller
DOM satte jag på hissdörrarna dom två nedre .. för ibland går man in från framsidan ..
eller som jag ofta gör baksidan  och skrev att balkongen måste NÄTAS in om katten ska vara där  ... kan finnas fler som behöver få veta detta
FINNS väldigt många INVANDRARE som bor här i området ..
SÅ här hade jag det till mina katter .. när jag bodde på andra våningen mitt i stan
En gallerdörr för balkongen  .. eget påhitt  .. nej  .. då var det sambons påhitt
HAN som inte finns mera .. HAN var händig med allt ..
OJ oj 10 år i sept, sedan han gick bort
Frisk luft fick både dom och jag  .. NU har jag inga katter  .. 5 meter
DET blir högt fall  .. fy attan ..
 Tycket inte jag hade råd innan flytten  .. och nu känns det bra utan
MEN VISST jag saknar mina fyrbenta vänner
 
NU ska jag äta lite .. sedan 22-årskalas
HEJ SVEJS
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar