tisdag 24 maj 2016

Strålande sol

OCH det blev en kort stadstur
Vackert  väder i dag 
FINT väder när jag gick upp denna tisdag 
 Detta var det jag skulle hämta .. hos min dotter på hennes jobb
Så hämtade jag mina mallar  gips 3 kg .. som är för när han gör mina sulor
OCH SE dom får jag förvara hemma ..
NU blommar det för fullt i både trän och buskar och på marken
KASTANJEN mitt korsningen där .. och VITA syrener en bit upp på denna tröga vägbit
Två översta i GRIPSHOLMSPARKEN när jag tar Storgatan ner mot stan
SVÄNGER av från Stockholmsvägen in på Storgatan där
NU är ja i stan .. 
NU är dom i full blom utanför försäkringskassan
PÅ väg hem igen  .. snabbvisit blev det idag

 
SYRENERA och en Kastanjeblomma
Syrenen kom en gång till  .. fick jag se .. men så fin så det gör inget
Vallmo vid villorna i Stockholmsbacken
OCH nästan uppe också vallmo där
Mandelblom tror jag det vita är
Så vattentornet och KASTANJEN från en annan vinkel  


I stan kom polisen med fulla sirener 
En pippi  på ett tak på en av villorna i denna tröga backe ..
OJ oj vad han kvittrade  .. den sitter på ett vindskupetak .. 
eller vad det kallas denna utbyggnad
Gick med cykeln  .. hela denna långa backe  .. sååååååå seg den är ...
OCH fotade en massa träd .. blommor .. växter och så en liten fågel
Måsen .. hemma nu  ..
och så ut på balkongen och ta väderbilden
SÅ fint väder ute nu  .. 25 grader på  balkongen nu när klockan är 15,05
DET fick bli detta till lunchen i dag
HEJ svejs  för i dag
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar