torsdag 12 maj 2016

HEJ SVEJS

ELLER GOD DAG
Hej svejs är ju min slutreplik när jag skriver blogg
I DAG är det lite trögt
Vädret är ganska molnigt och lite kyligare än dom sista dagarna
09,45 denna torsdag 
VAR upp en snabbvisit på toan vid 7  .. SKUGGA då på lilla bokhyllan
SOMNADE om till 9-tiden .. sov väl så där sista timme då
DAGENS MÅS satte ett visitkort på bordet .. blä blä
I GÅR VAR DET STADSTUR
MAT på ANNAs med vännen .. sedan en sväng ner mot ån  där vi sprang på min dotter
VAR vi och hon gjorde där
JO vi skulle kolla detta
MAGNOLIORNA i parken där vid Storhuskvarn  ..
SÅ VACKERT nu  .. dom blommar som bäst nu
TVÅ stora fina träd är det där 
Vännen och dotter beundra dessa fina träd
ETT litet vattenfall i små etapper finns där
OCH dessa gula som jag  inte kommer på namnet på
BLÅA blommor där  .. och snart kommer aklejorna
i slänten där ..
Dottern gick till jobbet där  vid korsningen .. vännen och jag tog
Å-promenaden upp till storgatan 
FÖRST ANNA LINDs plats .. vackert där i år också 
LILJORNA är fina  nu vid åkanten
VAKTPOSTER sitter på räcket lite här o där
NÄR vi hade kommit upp till Storgatan  .. gick vännen till banken  .. jag tog farväl
och så skildes vi  .. jag skulle till Karin  .. han till sitt cafégäng
SEDAN åter till Norrköping några dagar
Köpte ett par kakor först på ett café  .. sedan svängde jag upp mot
GAMLA fängelse  .. hon bor på baksidan av det
NÄR jag kom ut därifrån mötte jag dessa två  och MATTE till den ena
DAGMATTE till den andra .. vi sa några ord och gick åt våra håll
UTANFÖR försäkringskassan  ..
var in där och fick några blanketter som jag behöver  .. hade ju kunna köra ut dom själv
MEN tänkte inte på det 
FINA tulpaner under ett av träden där
 MÅNGA träd är det  ..  kanske ett 10-tal  .. utmed hela huset och den gatudelen som är där
NU är jag på väg mot hemmet
DET stora kastanjeträdet börjar snart blomma där i korsningen straxt efter att jag
gått under järnvägen
TULPANER vid en villa
JAG traskar vägen hemåt   .. seg är den  STOCKHOLMSBACKEN
som stiger sakta uppåt  .. den är så seg 
NÄSTAN hemma  .. Cirkus ska det bli
BARA sista gatstumpen innan sista svängen utmed parkeringen som tillhör vårt område
DET blev en sovstund på em efter att jag varit hemma en stund
HEJ SVEJS  .
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar