fredag 20 maj 2016

MÅS-BO

............ HEJSAN .........
STADSTUR i dag  med mat och fika  
FÖRST postade jag ett paket och ett brev 
Skönt att det finns en ICA-post åt det hållet också  
SÅ till Karin och lämnade lite tidningar  
ÅTERKOMMER senare kanske sa jag  
VAR TILL ANNA.s restaurang och åt god LAXPUDDING med min namne
Tog bara en ½ kopp kaffe .. för då hade jag bestämt att gå till KARIN
Sagt och gjort  .. så efter maten gick vi hem till KARIN .. namne gick hem till sig på 
INNERGÅRDEN i samma hus  .. i vinkellängan ut mot gatan bor hon
SÅ kommer hon in till Karin efter en kort stund  ..
LILLA HEFFA är ju go  .. daghund  ..
HON förlorade sin egen hund för ett par veckor sedan  
MEN   med daghunden så får hon ändå sin hundpromenad
Heffa

DÄR åt vi mat innan  
 Fint utanför
LIKSOM hos Karin  
Efter en del snack och fika och skorpor  .. skorpor är ju så gott till kaffet
Så fick Karin se en mås på garagetaket  ... hon har sett den flera dagar
VI kollar ut  .. går till balkongen som ligger i markplan

JO men se där är måsen

SÅ ser det ut från KÖKSFÖNSTRET 
OJ den ligger i ett bo där 
OCH jag som är lite måstokig  .. kliver upp på en pall där ute på balkongen
ZOOMAR in    lagom som det går att ta ett bra kort ..
OCH där är hon
SÅ   .. VAD VILL NI  .. det är jag som bor här
UNDRA om hon tyckte vi störde .. VI var ju så försiktiga  ..
MEN hon lade sig snart igen i boet  .....
SÅ dags för hemfärden  .. NAMNE hade tagit hundpromenaden  
JAG tar Å-VÄGEN förbi  Smådjurskliniken och PERIODEN
 DÄR det pågår byggen i den gamla fabriken
 DET ska bli bostäder där
 KOMMER fram en bit utmed ån  .. 
HALLÅ .. HÄR är det vi som ska vara
HEJ hopp i det gröna  .. blir nästan överfallen av pappa kanadagås
med familj  .. JAG MÅSTE förbi  .. vill inte vända då det blir en bra omväg
MEST för att då måste jag upp för en VÄLDIGT brant backe och det vill jag inte
DOM vänder lite   .. pappa gås fräser som bara attan mot mig 
KOM inte för nära  ... stick tycks han säga
KAMERABATTERIET blinkar rött  .. nästan slut ..
STÄNGER av kameran  .. och se jag får ett kort till  .. OCH nu släpper dom förbi mig 
med nöd och näppe .. oj vad han kan fräsa  ..  jisses 
MEN efteråt .. blir det inga mera kort  
 HADE ju tur ändå 
att jag fick nästan 40 kort i dag trots att jag hade glömt att ladda batteriet
...  HEJ SVEJS ...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar