onsdag 25 maj 2016

HEJ HOPP

I det gröna

I morse skulle jag som vanligt ta dagens väderbild .. 
JO den fick jag men jag fick också en massa kort på KURRE EKORRE
 1  .. HAN for fram och åter på gräsmattan  .. trodde han skulle fara upp i
BJÖRKEN men det gjorde den inte trots dumma fåglar
2  .. hit och dit for den .. stilla en kort stund .. men så hej hopp
OCH inte hann jag med att zooma som jag ville 
3  .. Så en del bilder blev som dom blev  .. AVSTÅNDET var inte det bästa
4  .. Men ville jag ha den på kort så fick det bli som det blev
TILL sist for den in bland buskarna vid rundeln som är där
OCH då var vädret  inte mycket att skryta med
INTE nu heller för den delen  .. för nu har det börjat att regna
em är det nu  .. 15,06
När detta hände var klockan nästa 9 i morse
 
EN kort stund satt han still
 MEN både kajorna och en mås var där och bråkade
DÄR till vänster där for Kurre Ekorre in bland buskarna .. bilden är inte nytagen
MEN så här kan det se ut en solig dag med skuggorna .. 
och där mellan björkarna var Kurre Ekorre 
I dag blev det RABARBERKRÄM med Äpplen i 
OCH så ett tips.. jag har fixat till en bra "grytlapp" som sitter där den ska vara på grytlocket
Av en sån där pannhållare  .. det blev två av en .. 
SÅ några sanna barnhistorier från mina barnbarn  ...
NU är dom 22 och 27 år 
GLÖMDE visa dom senaste kattmössen
DESSA är virkade av ett liten grövre garn alla utom en
 
HEJ SVEJS
 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder.Man ser aldrig ekorrar precis där vi bor! Kul med roliga historier och visst är det gott med rabarber, det har vi i alla fall i trädgården! Mössen är fina som vanligt.

    SvaraRadera
  2. JO.. jag ser en ekorre här ibland.. DOTTER odlar rabarber
    Visst är dom .. och så poppis .. därför fortsätter jag så länge jag orkar och jag får garner .. NU har jag ganska mycket .. OCH detta är det roligaste jag har att pyssla med Historier är kul .. dom flesta ..

    SvaraRadera