onsdag 18 maj 2016

Mitt i natten

HÄNDER INTE OFTA
MEN kunde inte sova  .. klockan är nu 02,00 
VAR till tandläkaren i dag  .. här är huset ..
OM jag vänder på mig ser man SILON och ån
OCH utsikt mot ån och SILON  .. höghuset där det numera är bostäder
en gång i tiden arbetade jag där och tog emot spannmål .. när bönderna kom in med
sina traktorer och skulle tippa sina lass där för torkning och försäljning
eller en del tog hem det igen .. kommer inte ihåg .. det var 70-tal

 HADE en liten stund över .. så jag gick en kort sväng utmed ån
FINA tulpaner där

Hemma efter flera timmar  med ärenden på stan
Hittade denna mås en påse på gråsmattan
INTE bra för måsar  med plast
MEN han ledsnade snart  .. och traskade iväg på gångbanan .. sen flög den
GOD NATT NU  .. 02,08   mitt i natten
NU tror jag att jag ska somna
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar