fredag 6 maj 2016

Kotten

Den  är ju för söt ..
SÖT kotte  ..
Bilden är suddig  ..
AVSTÅNDET fel och hann inte zooma som jag ville
Ännu sämre  .. bilden  .. den for iväg över  gångvägen  .. bakom huset där jag bor
MIN dotter och jag hade varit till JYSK  .. hon hjälpte mig få hem hyllan
Gick en sväng .. tänkte ta en längre väg  .. men ville ta kort på kotten istället 
DÄR är den nu ..  .. tills den ska monteras ..  men först ska GROVKÖKET städas..
för där ska den vara sedan ..
DÅ efter det tog jag en sväng i vår lilla PARK .. = LEKPARKEN
Då får jag se kotten  ..
först var den på gångvägen .. men så vände den och for ner bland träden
JA ha .. där är du ..  NU försvinner du väl  ..
men se jag hann få flera kort
Här är han ju för söt .. smakar på nåt ..
MEN SEDAN  .. oj oj stackars kotten
DÄR uppe nånstans är han  ..  LILLA SÖTA KOTTEN
BLEV JAGAD av både kråkor och skatorna ...
LILLA KOTTEN  .. alla försvann  .. kotten gömde sig väl  .. då flög fåglarna iväg ..
DEN här var på framsidan och bråkade med SKATORNA i deras bo
SOM är straxt ovanför KRÅKAN 
JA JA .. fåglarna kan vara dumma dom också ..
FRUKOSTBORDET  innan vi åkte till JYSK
JAG lovade att bjuda henne på frukost då hon kom från träningen
MEN den blev inställd då hon hade fått lite ont i halsen
MEN min hjälp .. den kunde hon göra .. så farligt var det inte ..
MEN träna var inte  bra ..
LITE liljor här o där i häckarna  .. dom har väl spridit  sig och fått vara kvar
HEJ SVEJS  .. lite trött nu  .. gick upp tidigt  .. och så pysslat med lite av varje
....  HA DET SÅ BRA  ....
HEJ då för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar