onsdag 11 maj 2016

Biltur

MED vännens nya bil
OCH HANS födelsedag var det i går  ..
Så trevligt med egen bil igen  .. NU kan vi ses lite oftare
DAGEN började med kanonväder  ..
DÄR borta är det .. det lilla gröna huset är systers
VI styrde kosan mot ..  KATRINEHOLM och min systers koloni
Först till Zoobutiken  .. men hade otur att Mia inte var där
SÅ det blev till att åka till kolonin då .. kom en stund tidigare än sagt  ..
SÅ vi satte oss i skuggan  .. efter en kort stund kom en bil med släp och GRUS på
DÅ kikade vi fram bakom huset där vi satt i skuggan  ..
DET blev fika  ..och en pratstund  .. så gick vi hem till systers lägenhet
hämtade en kasse med pärmar  .. så for vi vidare  ..
dom skulle lasta av sand och grilla sedan ..  eller om det var tvärtom
VI for iväg  .. mot Forssjö  där vi svängde en tvärsöversväg
EN sjö var det där .. OCH där såg vi skylten till SPÖKBACKEN
 där det åks skidor på vintern
Glömde nästan visa kolonin .. så fint är det .. och bättre ska det bli 
Bilderna blir inte bra när bilen rör sig  ... MEN SÅ MÅNGA GULA fält är det nu
Avståndet fel .. men en hel del HJORTAR var det där
vid en skogsglänta ...
VARNING för skogsavverkning .. skyltar såg vi
OCH LASTNING
Mycket timmer såg vi på flera platser 
DIT SKULLE VI 
DÄR svängde vi mot vårt mål 
FRAMME
MATEN var toppen god  .. fisk blev det i går
SÅ fint på bordet där vi satt
BILPARKERING
DEN satt där på taket 
PÅ väg mot hemmet nu
HEMMA  ..  min balkong
men var förbi BLOMSTERLANDET  .. dessa tre blommor följde med hem
+ två påsar blomjord
DÄR är blommorna nu  jorden får stå där ett tag tills den ska användas
Blommorna har jag satt på lite andra platser nu  .. men två är kvar där ..
Kolonin där vi var  .. från det lilla huset ..
Kickan blev toppenglad när matte kom hem .. varit själv i två timmar
Hoppetihopphopp  .. nu skulle hon få vara i kolonin .. det gillar hon
OCH jag har 6 pärmar att kolla igenom  .. med gamla kort från  .. efter min far
OCH så var det några fotoramar på mina barn  .. och min FARFAR  ..
PÅ kvällen  kom månen fram och visade sig
HEJ SVEJS för nu  ..
MAT på Annas senare .. med vännen  .. RAGGMUNK i dag
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar