fredag 27 maj 2016

FREDAG i dag

OCH vädret .. KAN VI GLÖMMA DET .. 
nej  .. för det finns där för tid och evighet
MEN det växlar  .. ibland fortare än andra dagar
IBLAND sol och moln 
ELLER så stormar det 
REGNAR
SNÖAR 
IBLAND bara sol
SKÖNA VINDAR
ANDRA dagar så
Öser regnet ner och det stormar så man tror träden ska ramla
OCH det gör dom ju ibland
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Har inte så mycket att skriva om i dag 
MEN nåt ska jag väl få till
DEN satt högst uppe i björken i går kväll sent .. så bilden den blev som den blev
OCH på dagen regnade det stundtals
OCH nu är det FRÖMJÖL  lite överallt ...


DESSA kakor bakade jag ofta förr till julen

Och nån gång då och då vid  festligare tillfällen
NU ville min dotter ha  några då hon ska ha kusinträff
40 personer ska det bli
och satsen är på 50  .. så det blir ju bra
SÅ nu ska jag baka dessa igen
OCH senast det var 7 år sedan 
DÅ gifte min ena dotter sig
OCH nu hade dom7-årig bröllopsdag för en vecka sedan
DÅ bakade jag dom men som hjärtan och med rosa choklad på 
KAKORNA är så toppengoda 
HAR en vecka på mig  .. så det ska jag få till
FÖRST degen som ska vila ett tag .. så den brukar jag göra dagen innan
SÅ kavla  .. sedan läggas ihop .. och så glaseras
Det tar sin lilla tid
 HEJ SVEJS

1 kommentar: