torsdag 19 maj 2016

NU är det mulet

MEN dagen började soligt med moln
 09,56  denna torsdag
SOM nu är mulen 
Uppe på taket .. och den gråa himlen


JA ha vad hände nu  .. bilden och texten kom inte som jag tänkt mig  .. en grå rand  .. men den syns inte när jag förhandskollar .. får kolla mera vad det är ..
DETTA träd är så fint
på hemväg från Ica när jag tar min BAKVÄG som jag kallar den lite längre vägen för 
och eller när jag tar skogsvägen
 FINT var det där 
 PÅ vägen till ICA  .. och Coop  så var SIXTEN UTE  ...  MEN detta är bänken vid BOULEBANAN  .. där matte satt
MEN SIXTEN  .. vad är det som är så läskigt  .. men nyfiken är du ändå ..
 Hittade inget så jag satte mig vid bänken hos matte ..

JAG gick vidare  ... när jag såg dessa  första gången  .. ett tag sedan
TRODDE jag det skulle upp skärmar  överst ...
MEN SE det är en ny variant av gatubelysning 
 MEN dåligt sken tycker en del  .. jag bara sett dom en gång och då var det inte ens mörkt
OCH skiner bara ner i backen ..

Kärringtand  .. tror jag det är
SMULTRON  .. eller en större variant 
SÅG dom förra året .. ganska så stora bär .. förvildade jordgubbar kanske
PÅ väg mor Coop  var jag då  .. i går

DESSA kattmöss ska  till en ny kattunge .. som kommer till sin matte om 14 dagar
Så jag har fixat ett VÄLKOMSTPAKET  .. till både matte och KISSEN RASMUS 
DET känns bättre nu   .. men oj vilken dålig dag jag har haft 
TROR det beror på dessa väderomslag som varit dom sista dagarna 
DÅ blir jag och min FIBRO OSAMS  
MEN rätt så bra nu  .. klockan har nyss passerat 3-snåret ...
HEJ SVEJS för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar