fredag 15 april 2016

FREDAG

HELGEN börjar nu
DAGENS MOLN
DAGENS SKUGGA  .. i går
Var på väg till Karin  .. just innan jag svängde om hörnet vid balkongen i markplan
PÅ väg från Karin efter vår SNACKSTUND och fikastund
Tulpaner vid min gamla korsning .. fint där ..
Dottern var på möte i går
Så jag gick lite fram och åter  .. för jag kom på att jag ville se hur långt VÅRLÖKEN
hade kommit vid KYRKAN vid TORGET
FINT var det men inte helt utslagna
STUBBE vid ÅKANTEN

UTANFÖR sparbankshuset  .. alltid fint där
SÅ gick jag till fd grannen Christa en stund  .. det blev en enkel fika där ..
HADE ju fikat hos Karin en  bra stund innan
MEN Christas kaffe är lite för starkt för mig..
UNDRAR om Tyskarna alltid har så starkt kaffe ..
Men det går bra med lite extra varmt vatten i
 
EFTER nästan 2½ timme var jag hemma
NU är staketen borta vid  Nybygget  .. och markplanteringen är på gång
Lite Häck är på väg att planteras vid första huset  .. eller sista när man kommer från stan
Häcken ska planteras  .. en bit klar
DAGENS KEL-GRISAR
DET har blivit lite nya kattmöss
 
HEJ SVEJS för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar