söndag 24 april 2016

SÖNDAG ..24 april

MEN VAR VAR är våren ..
5 grader 
Vaknade till STRÅLANDE SOL  .. MEN nu några timmar senare
M U L E T
MER mulet än på denna bild som jag för en timme sedan
EN mås hittade nåt på marken
SÅ såg jag vad den letade efter  .. den gick runt en stund och plockade
HELA NÄBBEN  FULL MED GRENAR
SÅ flög den iväg .. med näbben full 
OM detta är samma mås vet jag inte .. den tog jag kort på senare
MEN VET  .. det är många som håller till uppe på det 6 våningar höga huset
OCH BOAR DÄR
EN av alla fina penséer  på balkongen
TVÅ krukor   X  4  plantor har jag  i olika färger
 
EN gammal bild .. från en dag vid ån
SOM jag satt text på
JAG virkar  .. har nyss fikat   .. kollar på tv
GANSKA SÅ TRÖG efter gårdagens cykeltur och garnsortering
BRA att spara SKOKARTONGER
MEN att sitta på den låga pallen .. NJA  inte bra för min  RYGG
DET får jag lida för i dag
.......................................................................
Löst klart gårdagens korsord .. Hade annat för mig i går
Plockat undan tvätt .. den har legat på en stol ett tag
Plockat undan på diskbänken .. skiftat i maskinen
Fixat till mig i badrummet .. Vattnat några blommor
Kollat in en del på datorn .. nu sortera i bildmapparna för denna vecka .. 
 nu eller sedan .. lägger in för varje dag .. lättare då när jag ska använda .. ...
sedan sorterar jag bort en del eller lägger i resp, mapp
Fotat dagens väder .. förut bara sol .. nu nästan bara moln
SÅ en undran .. OM man tappar nåt från balkongen .. BORDE man inte hämta det då
Bilden .. den låg inte där förut .. men nyss .. städat eller vad ..

DETTA skrev jag på FACEBOOK för en stund sedan
................................................................................................
NU ska jag fortsätta virka 
SÅ roligt med "nya" garner  .. och färger  ..
HEJ SVEJS ..
HA EN BRA FORTSATT SÖNDAG
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar