måndag 18 april 2016

Måndag 18 april

OJ vad tiden går
Men våren dröjer
ELLER gör den det
Vid niotiden i morse
NU är det blåsigt
GLASKROSS på balkongen i går kväll
 men sopade upp det nu på morgonen
KOLSVART när jag tappade en ljuslykta  .. glas som var i lyktan
HAR det när jag använder  små värmeljus
DET for ikring en hel del ...
I-FALL-ATT .. så sopade jag ihop en del och la skyffeln över  ..
FÖR se ..  hade ju kunnat glömt det i morse  ..
Men det hade jag inte ..
JA ja så kan det gå ..
BARA för att mina LYKTLJUS är slut  ..
DEN svävade över  utanför  .. i den då blå himlen .. en stund var den så denna morgon
MEN NU  .. klockan 12,00  är det mulet
OCH DET BLÅSER  som bara attan
NYTT arbete på gång  ... klämmorna  ska monteras
NÄR lusten infaller 
OCH tillökning har det blivit i musfamiljen
Så fina är dessa  MOCKAKOPPAR .. dom är 54 år
FICK dom av Mammas moster då
JAG bodde i JÖNÅKER och arbetade  barnflicka då
OCH bodde hos "min" MOSTER ..
EN dag hade jag sagt att jag ville ha dessa koppar i present  ..
när jag fyllde år  .. MEN SÅ EN DAG
dom var borta från BUTIKEN  .. ja ja sa moster  .. jag får hitta nåt annat
JAG VAR JU LITE LEDSEN då
MEN på födelsedagen fick jag dom ..
DET VAR MOSTER SOM HADE KÖPT DOM
lite före min dag  .. för att dom inte skulle försvinna
SÅ ja fick dom .. som jag hade önskat mig ..
MOSTER har varit borta i  50 år .. i augusti  .. då var hon 63 år
Matade fiskarna  .. som vanligt varje morgon ... och bara kollade runt lite
I skåpet ovanför där ..
OCH så  kom det lite NOSTALGITANKAR
VÄNNEN som jag nu har varit ihop med i 4 år
VI var KOMPISAR då där I JÖNÅKER
OJ vad vägarna kan slingra sig
VI spelade mycket BORDTENNIS  då där vid macken
där det fanns en lokal där vi ungdomar höll till
FLERA som bodde där som jag träffat  .. senare
en del på CAMPINGEN vid STRANDSTUGEVIKEN
 där mamman och en syster till tvilling-grabbar bodde
som vi kallade för ettöringen och tvåöringen
VARFÖR då undrar ni  .. jo för dom var väldigt lika
Och ena brodern hade ett fel från födelsen .. så han hade fel på ett öra
JA det var då  .. var vi dumma  då eller inte .. vet inte det  ..
MEN det bara var så då ..
JA så kan det vara
HEJ SVEJS
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar