söndag 3 april 2016

KLARA nu

Då var den första klar
1 2 3 4  ..  BILDER   ...  så blev det till sist en
 

SPA-VANTE
och en Spa-trasa
OCH spa-trasan .. vet inte vad jag ska kalla den för
Man håller i handtagen och drar den över kroppen
Vid halsen  eller där man vill ..  baken .. där man har svårt att komma åt
 den var inte i mönstret som var i tidningen
DEN fick jag tips om när jag köpte garnet
DET är lite trögstickat för garnet  är öglor på
DEN ska ju riva i och på skinnet
MEN ändå mer lättstickat än jag trodde
Men däremot   var det svårare att sy ihop det
Alltid kul med nya saker .. presenter ska det KANSKE BLI
OCH dotters duktyngder är klara
DOM var väldigt roliga att gör ..
HAR egna utan tofsar
NU är vante nummer två på g en röd ska det bli då  ..
DÅLIG bild  .. men nu är dom  också här
och som vanligt försvinner namnet ibland
PROVGÅTT mina nya skor inne
SKÖNA
 men det var varmt med dom inne
men det var ju bara test
OCH dom andra var också sköna
provgick dom en stund i dag
HEJ SVEJS

2 kommentarer:

  1. Det var mycket fint och praktiskt du gjort. Fåglarna är här också Ankdammen är full av fåglar året om men nu kommer andra arter också. Måsarna har varit här ett tag, jag väntar på Staren nu.
    Är det inte en bofink du har på bilden, ser nästan ut så. Eller en yngre björktrast men de är lite spräckligare och lite tidigt att ungarna kommer nu.


    Hoppas du haft en fin helg. Skönt att det blir vanliga veckor nu ett tag, gillar inte storhelger. Man blir nästan lite dagvill.


    Må så gott

    Kram

    SvaraRadera
  2. HEJ .. det är en björktrast .. men mina köksfönster är dels smutsiga och en hinna på som inte går bort.. KLAGADE på det när jag flyttade in ..
    KOM på att det var en BJÖRKTRAST ..JAG tycker om att pyssla.. men kroppen säger ifrån .. så det blir inte så mycket nu som förr .. HELGEN är som vanligt .. lugn .. i MORGON ÅKER vi till Hormborgarsjön .. en dagstur med buss ..
    HA DET SÅ BRA .. trist väder i dag 5 + hej då .. för nu

    SvaraRadera