lördag 23 april 2016

Första cykelturen

FÖR i år och PAKETHÄMTNING
Vaknade som vanligt
tidningen är där den ska
Lördagens SN
I dag blev det ett MIKROKOKT ägg till frukost  .. 43 sekunder i en kaffemugg
Hittat en av mina som fungerar bra .. lite tjockare stengods i den
SÅ ner i källare 
Hämtade upp cykeln .. ÅRETS FÖRSTA cykeltur skulle äga rum i dag
NU på väg hem från ICA STENKULLA där Schenker har utlämning av paket
MAN kan även hämta på andra änden av stan vid en bensinstation på Teatergatan
DELVIS REGN VAR DET
HÄR  .. fotostopp  med trevliga gula blommor  ..
SÅ efter den lite tröga backen ..  gick den .. så svänger jag upp och förbi badet
NY LEKPLATS är på g där ... HOPPAS nu att det kommer  .. för dom som vill
Ha öppet i sommar ..
EFTER 45 minuter och två SNACK-PAUSAR  .. en inne på Ica 
En när jag var halvvägs  hemma .. korta snackisar blev det   
INTE kul att stå ute i regnet  .. för just då regnade det 
Så är jag då åter hemma
DÄR fick paketet vila en stund medans jag låste cykeln ..
ventilerna ska vara rätt .. så det är svårt att ta bort dom  .. det händer ju
Första anhalten inne .. på pallen i köket
SÅ in på bänken i rummet
Öppnar
DET är garner .. det visste jag  .. ligger i en vakuum-påse
ELLER det bruka var det ..  därifrån
3 kg nästan denna gång
Ska ta upp dom på bänken ... lite trassel är det  .. tömmer allt på golvet
Sorterar upp dom stora nystanen först  ..  lägger dom i kartongen
SOM jag skurit bort kanterna på  .. Locket  ..
DET var en del trassel  ..
OJ när jag rörde i det  .. mera trassel
Hämtar en fika och fixar en pall att sitta på
NU har jag sorterat stora .. små och mindre nystan lite olika  ..
SÅ lite små .. nej många små  .. ett 20-tal småsmå  nystan blåaktiga 
DOM ska lindas ihop  så det blir tre större nystan
UNDRAR vad dom sysslat med eftersom det var sååååååååååå många små av dessa
KLART .. nästan
NU är det klart .. bara dom blå som ska nystas klart
OCH pallen en back med en kudde på ..
DET gick smidigare än jag trodde  .. TRASSEL .. nej då  ..
BARA att dra lite försiktigt så släppte det så bra så ..
EN lite dammtuss och en enda lite garn-bit blev kvar
 
Blev ju trött  ..
Maten  ..  en ris-mål  och en smörgås
Så kaffe efter det 
ORKADE inte fixa nåt annat
NU ska jag göra klart den sista SPA-VANTEN
den är ½ nu .. SEDAN ska det virkas kattmöss igen
DET var såååååå MÅNGA trevliga färger  i denna sändning
HEJ SVEJS
 i dagens trista väder .. MEN solen skiner ibland
 

7 kommentarer:

  1. Kul blogg! Roligt att följa paketets resa hem till dig och så många bra tips också. Inte alls avis på alla garner du hämtade. (JO!)

    SvaraRadera
  2. HA ha .. visst är det trevligt med paket .. HA DET

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta - detta blir kommenterat som anonymt, jag kunde inte hitta andra möjligheter denna vägen. Men vi/jag är inte ett dugg anonyma Zizi o gunilla vet du:) Hoppsan en sån massa garn du hämtat - bra gjort att få ordning på dem! Fina bilder där vi kunnat följa dig en bit på vägen.

    SvaraRadera
  4. HEJ .. TRYCK på välj profil och gå ner till namn/webbadress .. DÄR skriver du ditt namn .. sedan fortsätter du som du tydligen gjort nu
    FÖR annars så kommer du inte fram och kan publicera ditt inlägg .. MEN anonym .. är väl ok .. JAG trodde det var från en annan tjej .. för hon skriver alltid under annonym

    SvaraRadera
  5. Glömde ju tacka för ditt inlägg.. jo jag är van att trassla ut garner
    JO jag tycker det är kul att beskriva lite .. min väg jag tar ..
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  6. JA det har också blivit en massa kattmöss ..

    SvaraRadera