onsdag 23 mars 2016

Dymmelonsdagen

PÅSKVECKAN
EN aning suddig bild  ..
Fick ÅRET RUNT i går
Då var det tips att man kunde ta pinnar och måla och sätta fjädrar på det
Det gjorde jag .. men målade inte
så orkidé-klämmor att fästa med
KANSKE finns andra små klämmor att köpa ..
Använt dessa klämmor i flera år
Lammen stickade jag för några år sedan
och kycklingarna har jag virkat också då.
NU fick den komma fram
OCH han får vila hos tomten tills efter påsk
också virkat dessa till min köksrulletopp
Gjorde det när jag hade en KATT som åt på träsaker
Han åt sönder toppen på rullhållaren
MERA tips från Året RUNT
TA tomma rullar  ..
DET gjorde jag äggkoppar av för nåt år sedan
 men ta den smalare varianten
FÖR annars ramlar äggen igenom .. så kolla det
LJUS-koppar fungerar som extra ägg-koppar
Limma ihop två och två .. eller sätt ett band om  ..
MERA tips .. eget
LJUS-STAKAR
MEN som alltid med ljus
VAR FÖRSIKTIGA ..
Ställ också glas uppochner
det kan man använda att ställa små ljusen på ..
HADE för ett bra tag sedan sänt in en bild till ÅRET RUNT
i oktober var det  .. sänt via e-post  .. fick inget besked om det  .. svar
Men i går i tidningen var denna bild  på mössan
KUL .. TREVLIGT
TOFFLORNA är klara
SÅ undrar jag om dagen tog slut
Sopat bara en del av gångvägen
ELLER var dom snälla .. så man slipper gå i gruset 
HON hänger i dörrkarmen hela året om
Man kan ju inte stoppa undan en så fin gumma
det övriga året
 
GLAD PÅSK

 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar