fredag 18 mars 2016

Fredagsdikt + kattbilder

HEJSAN alla vänner
 
BARA en del av er jag känner
NI är ändå mina vänner
För utan er ingen blogg det skulle vara
MEN skulle vara roligt om någon ville svara
Men det ingenting gör
Jag låssas att jag er hör
NJA inte riktigt sant det är
MEN ni är där och jag är här
Blogga det är kul
INGEN ser om jag är ful
Om min vardag får ni läsa
Ni hör inte om jag av ilska vill fräsa
Men det nästan aldrig jag gör
Jag ingen med min ilska stör
Ibland blir man sur
DÅ är det tur
Att jag bara själv här hemma är
Ställer inte till för andra något besvär
Bilder på moln och katter
Dom är i  livet mina skatter
Inga egna  katter jag numera har
ÄNDÅ många bilder på katter jag tar
Molnen är ett av mina favoritmotiv
Utan dom vore det inget liv 
Livet naturen och det andra
Har kommit för att på jorden vandra
DAGENS vackra moln
Udda moln  .. eller är det ett flygplanssträck
DETTA är .. eller var mina älskade katter
KURRE och SKOTTIS
Från tiden vid husvagnen .. DÄR dom älskade att vara
Den tiden försvann för snart 10 år sedan
då min kära sambo hastigt gick bort 
För 4 år sedan fick dessa 2 vänner sluta sitt liv då sjukdom
satte stopp för deras liv..
NU vilar dom vid min fd sommarstuga i skogen bland harar och rådjur
och fågelkvitter ..
HÄR är en av alla trevliga bilder på KURRE
BAKOM matburken satt han ofta och filosoferade .
SKOTTIS en matfriare av stora mått
HAN åt allt  .. Russin var hans favorit .. fick bara några då och då
för jag visste inte om det var bra för katter  ..
Vad han åt här kommer jag inte ihåg .. en bit av min smörgås skulle jag tro ..
Eller kanske en bit sockerkaka  .. det var han tokig i ..
En mer avslappnad katt får man nog leta efter
I husvagnen då det begav sig
Ett kollage  på  mina 3  änglakatter
Den har jag på Kattsajten
KURRE hjälper mig när jag lägger in bilder på kattsajten
Fortfarande medlem där 
TILL SIST
Kurre mötte alltid husse .. i trappen
NÄR vi jobbade i butiken i bottenvåningen av huset  ..  eller i markplan
Så gick jag upp några minuter för husse .. hörde när han stängde bakdörren
nere i trapphuset ...
DÅ öppnade jag dörren  .. och KURRE väntade på husse  ..
HÄR gick jag ner några steg i trappen och fick ett bra kort på Kurre som väntade
IBLAND  .. när mitt barnbarn kom på besök
Kunde han göra likadant .. dom få gånger jag såg när han kom  ..
 
 En bild till
 
KURRE och SKOTTIS viskar hemlisar
NU i sin katthimmel 
 
HEJ SVEJS

2 kommentarer:

  1. Hej svejs du. Känner mig träffad. Läser din blogg ofta, men kommenterar endast ibland. Har sagt dig tidigare att jag tycker om att läsa dina rader. Så, därför kom ihåg att jag uppskattar dina rader.

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ Linnea .. JA du .. vi är nog lite så till mans .. läser men svara bara enstaka gånger .. så gör jag också ..Roligt dom gånger någon säger något .. HA DET SÅ BRA .. trist väder nu ett par dagar .. JAG VILL HA SOL ..

      Radera