lördag 26 mars 2016

NU är dom här

MÅSARNA
DET boar några familjer runt om på taken här omkring ..
Bilden blev inte bra  ..  ganska långt håll  ..
DOM cirklar runt och så landar dom på taket
på det 6 våningar höga huset ..
OCH även andra vårtecken såg jag nyss
GRILLARNA
OJ vad det ryker innan det tar tagit sig
FIKASTUND i solen
PÅ balkongen
NU är det dags att städa där .. nån dag när lusten och värmen infaller
SOPRUNDAN  förut  .. detta har legat ett tag där på parkeringen
Glömde ju så klart nyckeln till förrådet ..
Skulle kolla att det såg ok där
Upp  .. ner  .. in i två portar bort  .. ner i källaren
gå i en lång gång ..  lagom lång är den
SÅ upp  .. ut  i solen .. så in i min port
JUST då kom en äldre dam med sin rullator
SNÄLL som jag är 
så tog jag trappen upp två våningar  .. så fick hon ta hissen själv ..
OCH cykeln var kvar
Bilden från förra året .. då det blev reparation på växel-vajern
J A G   blev lite sur förut vid 12-tiden
FOTADE molnen som vanligt
DÅ kom ett tiotal ungar i alla åldrar
SOM lekte på gården  .. det är nån sorts dagverksamhet för alla
INVANDRANA som bor runtomkring här i porten en bit bort
OCH i dag var alla ute i solen i den stora lekparken som är här
BÖRJADE gapa på mig att jag inte fick filma dom
JAG filmade inte  .. Inte nog med det ..
DOM gapade så jag fick gapa tillbaks .. för att höra med allt ljudet två våningar upp 
Var inte det lättaste
 DÅ kom grannpojken ut .. vuxen
Jag skulle inte gapa .. det fanns folk som sov
OK klockan tolv på dan  .. jo det kan så vara
MEN bor man så här i flervåningshus .. får man nog tåla en del  ..
JAG har många gånger retat mig på hantverkare .. så är det bara
OK .. stå på balkongen och skrika är väl inte optimalt
MEN hade inte ungarna gastat och gett sig  .. så hade det inte varit några bekymmer
MAMMA kom och motade in grabben ..
OCH en del som höll att flytta tycke han skulle vara tyst och gå in ..
HAN hade tydligen VAKNAT på fel sida .. oavsett om man jobbar natt eller inte
SÅ får man nog tåla lite skrik och ljud klockan tolv en lördag
DÅ  V A R   D E T   D A G S   I G E N
DETTA som jag och en del andra vill ska ta slut
Jag liksom KORNA mår S K I T av detta ändrande
MEN nu är det som det är
BARA att gilla läget även om jag inte gillar läget
HEJ SVEJS
God fortsättning på den glada påsken
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar