tisdag 1 mars 2016

SORGLIGT ..

IBLAND blir det  bara jobbigt
Gårdagen .
Först så sa en bekant på Skype att
hon mådde väääldigt dåligt ..
och att hennes katt ska KANSKE opereras i dag ..
eller så får hon inte hem den alls .. då han har en stor tumör i magen ..
OCH det är ju bara såååååååååå jobbigt att höra det ..
 
Men i alla fall
Så tog jag den planerade promenaden
Den tog 1½ timme totalt  .. gick ytttervägen  runt hela området där jag bor
AVSLUTADE med en koll inne på Ica .. skulle ha en sak .. men det ska jag köpa
på CLASOHLSONS  .. billigare där
Då där på Ica träffar jag en bekant .. frun var inne i butiken .. han var i kassan
Vi pratar en del  .. dels om min Åke .. jo det är snart 10 år sedan han gick bort
Då berättar han lite om vad han fixade i butiken som vi hade .. och en del andra saker ..
JAG BLIR bara så ledsen då .. för allt som hade med butiken
och även husvagnen .. det slår liksom slint i  hjärnkontoret
ALLA minnen .. känslorna dom bara  slår över ..
JUST då kunde jag hålla tårarna i styr ..
Utanför Ica
Så tar jag den sista biten hemåt på min promenad ..
Vägvalet här var inte så svårt .. vänster tar jag för att gå dom sista metrarna hemåt
9 portar att gå förbi  så in i min ..
JAG hinner klä av mig och sätta mig vid datorn ..
snabbkoll
 så mat ska jag ha ..
Så efter en stund kommer ett brev in i inkastet
DET är från min syster .. det ser jag på kuvertet ..
Gambia1988
Det var två kopior av två vykort som jag hade sänt till min syster då
den ena var från Florida 1981 och så detta från Gambia 1988
DÅ kom känslorna åter  .. det tog en bra stund innan jag kunde läsa vad jag själv
hade skrivit då för så många år sedan
Adressen visar jag inte .. även om den inte gäller min syster nu ..
 
Men lite senare på em så tog jag tag i det och läste det
Men så jobbigt det var  .. alla känslorna  kom åter
Men inte lika jobbigt som förut .. men jobbigt
Saknade finns där trots snart 10 år sedan han gick bort ..
 
 MEN så kommer den STORA chocken
Jag går in på FACEBOOK 
DÄR
VAR detta meddelande
NEJ inte HAN som är så ung 39 år
Ägaren av bolaget numera
HUR SKA DET BLI
Blir vår resa inställd eller båda resorna
BARA så tragiskt och nu var det tårar i massor
ÅKT med dom i runt 15 år .. kanske 20 år
Kommer inte ihåg när Åke och jag åkte första  gången med dom
kan väl leta rätt på det .. men struntar  i det nu
DOM senaste 4 åren har MIN nya SÄRBO och jag åkt med dom
 varje år
och nu i april ska vi till Hornborjasjön
VET ej än om den blir inställd eller inte
Ringde min särbo .. inget svar .. ringer min dotter
Ville bara prata med någon  ..
Senare ringer min särbo .. han ska ju med på båda resorna ..
Och åkte med om också .. bara så jobbigt allt nu
 
NATTENS SÖMN var väl så där ..
Så är samma tillkännagivande i dagens tidning ..
Lite tårar igen men inte lika jobbigt idag som i går 
 
En sak i bedrövelsen är att min NAMNE är lite piggare efter sin
Hjärtinfarkt för tre veckor sedan och den efterföljande lunginflammationen
HON hoppas kunna följa med på resan som hon också bokat till Hornborgasjön
 
JA JA .. det var en del sorgliga saker i dag
MEN vissa daga bara blir så  ..
HA EN BRA DAG
HEJ DÅ för denna gång
KRAM alla vänner 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar