måndag 7 mars 2016

Måndag

NY vecka ..
BIL-ÅKAR-HELG .
trevligt trots regn ..
KUDDAR .. ska använda vadden till att stoppa mina kattmöss med
Fick dom av min dotter  .. när vi var där på en fika i lördags ..
Lika lättstoppat som med den vanliga vadden  ..
Provade att stoppa några ..
DET blev en ny stol på JYSK
DEN SKA MONTERAS ..
Byte då den andra gick sönder..
Mycket som ska till innan stolen är en stol ..
När kvällen kom var stolen sittklar
Lunda Kyrka ..
Vi var runt till lite olika minneslundar ..
bla denna ..
DÅ en bekant kommer att ligga där ..
HAN gick bort alldeles för tidigt .. bara 39 år..
KILA KYRKA
Med sin speciella  form
DÄR finns många av vännens släktingar ..
INNAN vi åkte dit var vi till Nya Kyrkogården här i Nyköping
DÄR min sambo ligger .. SNART 10 år sedan han gick bort ..
Hemåt åkte vi lite omvägar .. trevligt att åka runt lite ibland ..
Någonstans vid vägen såg vi dessa trevliga djur .. hästarna
VAR till Blomsterlandet på hemvägen .. det blev två av dessa
I morse vaknade jag och världen var vit ..
SÅG sent  .. innan jag lade mig .. att det snöade lite
HELT onödigt .. men det är borta nu ..
VAR till min namne i dag
Där var  Oxana hemma nu
och jag fick en fika
MUMS
BAKOM ryggen då kvittrade FÅGEL BLÅ
Lite fel satt lite snett  så mer från sidan var kvittret ..
Kom ju inte på hans namn .. fin är han ..
VAR på stan med detta ..
3½ kg väger  mallarna i gips till mina sulor..
DET gick lättare hemåt .. för nu ska det bli nya sulor och NYA skor .. för i sulan på den ena finns det en massa sten som går in där .. blä för detta ..
Men klart .. på 6 år slits det ju ..
Passade på att beställ sommarskor också  ..
Så det drar i väg i kassan .. men köper ju inte skor så ofta .. så då är det väl ok ..
Så där är  dom .. dom får man spara hemma  ..
Så tur jag hade varuvagnen .. för jag orkade inte bära dessa
NÄSTA sändning är redan på g ..
 
I morgon är det städdag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar